2012. május 15., kedd

Csirkecsíkok joghurtos öntettel, chapatival

Untuk már a megszokott, szendvicses vacsoránkat, így gondoltam, kicsit újítok. Csíkokra vágott csirkemellet sütöttem, hozzá chapatit és joghurtos-tejfölös öntetet készítettem, mindezt zöldségekkel tálaltam.

Hozzávalók: filézett csirkemell, 2 gerezd fokhagyma, só, bors, kevés grillfűszer-keverék, olaj, liszt, kevés vaj, 1 kis doboz natúr joghurt, néhány evőkanál tejföl, zöldségek (saláta, uborka, paprika, paradicsom, hagyma stb.).

A csirkemellet vékony csíkokra vágtam, 2 gerezd fokhagymát ráreszeltem, sóztam, borsoztam és az egészet összekevertem. Egy serpenyőben olívaolajat hevítettem, beletettem a fűszeres csirkemellet és időnként kevergetve megsütöttem. Amikor elkészült, letakartam.

A chapatihoz körülbelül 2 dl fehér tönkölylisztet összekevertem sóval és annyi forró vízzel, hogy közepes keménységű tésztát kapjak. Állni hagytam legalább fél órát, majd teniszlabda méretű golyókat formáltam a tésztából és vékony, körülbelül 10 cm átmérőjű, kör alakú lepényeket nyújtottam belőlük . Egy serpenyőt felhevítettem (olaj nem kell bele) és kettesével, a chapatik mindkét oldalát sütöttem addig, amíg színt nem kaptak és a víz jó része el nem párolog belőlük. Ezután egyesével még nyílt láng fölé tettem mindegyik chapatit, ahol folyamatosan forgatva addig sütöttem, amíg fel nem fúvódtak. (Vigyázat, nagyon forró tud lenni!) Ezután vajjal vékonyan bekentem mindkét oldalát és rácsra tettem. Mivel nem találtam elég sósnak a chapatit, vajazás után mindkét oldalát még megszórtam egy kis sóval.

Az öntethez összekevertem a joghurot a tejföllel, egy apróra vágott újhagyma szárával, sóval és egy gerezd fokhagymával.

Mindent szépen tálra rendeztem és karikára vágott uborkával, újhagymával, csíkokra vágott paprikával, valamint a kertben szedett salátával kínáltam.

Sajnos fotót nem tudtam készíteni, mert egyből nekiestünk a vacsorának és semmi nem maradt belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése