2012. május 28., hétfő

Spenótos gnocchi (nudli)

Sok spenót termett a kertben, lefagyasztani nem volt szívem, így egy spenótos főételt néztem ki hétvégére. A főzeléket nagyon szeretjük, de kicsit untuk már, ezért gondoltam, kipróbálunk valami újat. Stahl Judit oldalán találtam egy nekem való receptet. Kicsit módosítottam a hozzávalókon, de így is nagyon finom lett.


Hozzávalók: 45 dkg friss spenót, 25 dkg túró, kb. 5 dkg parmezán reszelve, 1 tojássárgája, kb. 15 dkg fehér tönkölyliszt (plusz a nudlik kisodrásához), só, bors, szerecsendió, 2,5 dl tejszín, 4 gerezd fokhagyma, kb. 10-15 dkg sajt a tetejére (eredetileg juhsajtot írt a recept, de nekem csak sima trappista volt itthon), vaj.

A spenótot megmossuk, puhára főzzük, ha kész, leszűrjük és vágódeszkán nagyon apróra vágjuk (mintha főzeléket készítenénk). Ha kicsit hűlt, beletesszük a tojássárgáját, a lisztet, sót, borsot, szerecsendiót, a reszelt parmezánt, és a túrót. Összegyúrjuk. Nekem elég lágy lett a tészta, így amikor a nudlikat sodortam, mindig tettem hozzá egy kis lisztet (nem sokat, mert az étel szénhidráttartalmát nem akartam tovább növelni, de a nagyon lisztes ízt és a kemény állagot is el akartam kerülni).

Miközben készítjük a nudlikat, vizet forralunk. Ha felforrt, sót teszünk bele, majd a nudlik egyharmadát kifőzzük benne. Ha feljönnek a nudlik a víz tetejére, még hagyjuk kicsit (néhány percet) főni, végül szűrőlapáttal kiszedjük egy kivajazott tepsibe és mehet bele a következő adag tészta.

A kész nudlira fokhagymás tejszínt öntünk, melyhez 4 gerezd reszelt fokhagymát, tejszínt és egy kis sót keverünk össze. Ráöntjük a nudlikra, a tetejét befedjük sajttal és előmelegített sütőben pirosra sütjük (kb. 20- 30 perc, 190 fokon).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése