2012. június 12., kedd

Tepertős, szilvalekváros papucs

Egy borkóstolós estére készítettem ezeket a szilvalekváros papucsokat. Az a különleges benne, hogy a tésztája enyhén sós, a töltelék viszont édes. Nem rajongok a tepertőkrémes süteményekért, de most, azt hiszem, megtört a jég, mert ez a süti tényleg nagyon finom. Néhány tanács: kizárólag házi, nagyon sűrű szilvalekvárból érdemes elkészíteni. Tavalyról nekem mardt még jó sok üveg sűrű, darabos szilvalekvár, amit sütőben készítettem, cukor nélkül. Ez nem folyik ki, kellően édes, de nem túl édes. A tepertőkrémet érdemes szintén otthon készíteni, a boltiban ugyanis túl sok lehet a só, illetve bőrdarabok is lehetnek a krémben, ami nem tesz jót az összehatásnak.

Sok receptet átnéztem az interneten és végül főleg Viki receptjét és útmutatásait használtam fel.


Hozzávalók: 50 dkg liszt, 2 pohár joghurt vagy kefír (2X175 g), 1 egész tojás, 1 kiskanál cukor, 25 g friss élesztő, 25 dkg töpörtyű ledarálva (ha van rajta bőr, azt előtte le kell szedni), 2 teáskanál só, bors, házi szilvalekvár (nekem kicsit több mint egy nagy üveg kellett), tojás a kenéshez.

A kefírt vagy joghurtot meglangyosítjuk és beleöntjük egy dagasztótálba. Ezt követően szintén a tálba tesszük a tojást, a lisztet, a cukrot és az élesztőt. Kidagasztjuk a tésztát, majd kelesztjük.

A töpörtyűt ledaráljuk, sózzuk, esetleg kicsit borsozzuk (én csak egy csipet borsot tettem bele), Ha megkelt a tészta, kinyújtjuk, megkenjük a tepertőkrémmel, összehajtogatjuk, majd jól eldolgozzuk, belegyúrjuk a tésztába a tepertőt (én párszor még hajtogattam, majd nyújtottam és aztán még gyúrtam is a tésztán egy kicsit). A tészta a zsírtól meglágyul, ezért kell még tenni hozzá néhány evőkanálnyi lisztet, hogy kezelhető legyen.

Vékonyra nyújtjuk a tésztát (a receptek kb. 5 mm vastagságot írnak, én ennél kicsit vékonyabbra nyújtottam), derelyevágóval kis négyzetekre szabdalunk, hogy falatnyi méretű sütiket kapjunk, és mindegyik közepére teszünk egy jó nagy adag lekvárt. Nem érdemes spórolni a szilvalekvárral, mert ez adja meg igazán a süti ízét (igaz, ha sok lekvár kerül egy-egy sütire, akkor könnyebben szétnyílhatnak a papucsok). A négyzetek két ellentétes oldalát összecsippentetjük, tepsire rakjuk a papucsokat és 20 percig kelesztjük őket. Közben a sütőt előmelegítjük 200 fokra úgy, hogy teszünk a sütő aljába egy pohár vizet (hogy jó gőzös legyen a sütő). Amikor letelt a 20 perc kelesztés, megkenjük mindegyik papucsot a felvert tojással és betesszük a tepsit a sütőbe. Körülbelül 20-25 percig sütjük a sütiket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése