2012. július 5., csütörtök

Töltött cukkini

Töltött cukkínit többféle módon szoktam készíteni: húsos és húsmentes változatban is. Ezúttal darált hússal készítettem. A kertben gomba mód nőnek a cukkínik, így az idén is elkezdődött a cukkínis ételek sütése-főzése.

Hozzávalók: 2 közepes cukkíni, 50 dkg darált sertéshús, 10 dkg bulgur, 2-3 gerezd fokhagyma, 1 vöröshagyma, só, bors, zöldfűszerek, sajt, olaj.

A vöröshagymát apróra vágjuk, olajon megfonnyasztjuk, majd rátesszük a darált húst. Erős tűzön, kevergetve fehéredésig főzzük, majd lejjebb vesszük a hőfokot és sózzuk, borsozzuk. Ha szükséges, időnként öntünk hozzá kis vizet vagy fehér bort.  Ha van, tehetünk bele paprikát, paradicsomot is. Nekem nem volt még érett, így a tavaly készített aszalt paradicsomból tettem a húshoz egy adagot. Amíg a hús készül, kétszeres mennyiségű vízben megfőzzük a bulgurt egy kis sóval, valamint előkészítjük a cukkínit is. A cukkíniket megmossuk, félbe vágjuk, magját kiszedjük majd kikaparjuk kicsit a belsejét. A zöldség húsát nem dobjuk ki, hanem majd később a húshoz keverjük. Egy tálban olívaolajat, reszelt fokhagymát, borsot és sót összekeverünk apróra vágott friss zöldfűszerekkel (én most kakukkfüvet, zsályát, bazsalikomot és rozmaringot szedtem a kertben), ezzel bekenjük a cukkínik belsejét és sütésig állni hagyjuk, hogy ízletes legyen a zöldség.

Amikor kész a hús, beledaraboljuk a cukkíni kivájt belsejét, néhány percig még főzzük, majd lezárjuk a tüzet. Hozzákeverjük a bulgurt is. Ha száraznak tűnik a töltelék, lazíthatjuk kis tejföllel. Megtöltjük a cukkíniket, amiket ezután vékonyan kiolajozott tepsibe teszünk és letakarva addig sütjük, míg a cukkíni megpuhul. Ha kész, levesszük a fóliát, bőven megszórjuk reszelt sajttal és pirulásig visszatesszük a sütőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése