2012. augusztus 10., péntek

Cukkinisaláta túrófasírttal

Továbbra is rengeteg cukkini terem a kertben, így még mindig szorgalmasan keresgélek az interneten újabb és újabb recept után. Ezt a saláta receptet Zamat és illat oldalán találtam. Nagyon jól esett a hozzá készített túrófasírttal. Itt-ott módosítottam a recepten, de lényegében az eredeti szerint készült a saláta.

Hozzávalók: zsenge cukkini, 2 gerezd fokhagyma, olívaolaj, paradicsom ízlés szerint, lilahagyma, petrezselyem, só, bors, fél citrom leve, 2-3 evőkanál balzsamecet.

A cukkinit megmostam, felkarikáztam (körülbelül fél cm vastagra), sütőpapírra tettem a szeleteket és megkentem az előzőleg lereszelt és olajjal elkevert fokhagymával. Sózni elfelejtettem, így az csak sütés után került a cukkinikre. Nekem 2 tepsire való cukkinim lett, ezért légkeveréses sütőben sütöttem addig, míg meg nem barnultak kicsit a szeletek. Ha kész, kihűtjük.

Egy salátás tálba tettem a feldarabolt paradicsomot, az apróra vágott petrezselymet, a felkarikázott lilahagymát, sót, borsot, citromlevet és egy kevés olajat. Összekevertem. Rátettem a cukkiniszeleteket, leöntöttem balzsamecettel és óvatosan összekevertem az egészet, majd hűtőbe tettem érni. Fogyasztás előtt fél órával ki kell venni a salátát a hűtőből, hogy az olaj kicsit felolvadjon, felmelegedjen.


A túrófasírt szintén nagyon egyszerűen elkészíthető. 50 dkg túrót 3 tojással és 3-4 evőkanál zsemlemorzsával, sóval, borssal, aprított fokhagymával és petrezselyemmel összekevertem. Állni hagytam, majd gombócokat formáztam és kókuszolajban kisütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése