2012. augusztus 16., csütörtök

Szilvalekvár sütőben

Nem terveztem szilvalekvárt készíteni ebben az évben, mert maradt tavalyról, másrészt nem is nagyon volt az idén termés. Egyik nap aztán mégis úgy döntöttem, pár üveggel azért főzök be. Kedvet kaptam hozzá hétvégén a szentendrei skanzenben, ahol az egyik háznál lekvárt főztek. Egy vödörnyi szilvából lett 2 nagyobb és 3 kisebb üveg sűrű lekvár.

A szilvát megmostam, kimagoztam és egy nagy tepsibe tettem az egészet. A sütőt először 170 fokra állítottam be, majd később, mikor már kicsit összeesett a szilva, akkor lejjebb vettem 150 fokra. Időnként megkevertem. Ha szükséges, krumplitörővel áttöröm, de semmiképp nem botmixerezem. Körülbelül 3-4 óra alatt készült el (de volt olyan alkalom, hogy 8 óra alatt lett megfelelő állagú). Sűrű, krémszerű lekvár lett belőle. Forrón üvegekbe töltöttem és száraz dunsztban hagytam kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése