2012. november 2., péntek

Diós csiga, kelesztés nélkül

Népszerű kelesztés nélküli sütemény ez a diós csiga. Egyszer már elkészítettem, de akkor dió helyett kakaóporral szórtam meg a tésztát. Nekem diósan jobban ízlik. Még fahéjasan, gesztenyésen, esetleg mákosan próbálnám ki. R-nek nem ízlett, lehet a dió miatt, de legalább több maradt nekem, a maradékot meg lefagyasztottam. A receptet Gesztenyénél olvastam.




Hozzávalók a tésztához: 25 dkg liszt (én csökkentett szénhidráttartalmú liszet használtam), 25 dkg túró, 0,5 dl tej, 5 evőkanál olaj, csipet só, 10 dkg porxukor, fél csomag sütőpor.

Hozzávalók a töltelékhez: 15 dkg dió, 10 dkg lekvár (nálam most körtelekvár), ízlés szerint porxukor.

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd 40X50 cm-es téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a töltelékkel, feltekerjük a tésztát, mint a bejglit és 2 centiméteres darabokra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük és 200 fokos sütőben aranybarnára sütjük. Tálaláskor még megszórhatjuk porxukorral.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése