2012. december 1., szombat

Gyümölcskenyér

Nem rajongok a gyümölcskenyérért, de azt a fajtát még én is szívesen megeszem. A receptet a nosalty-n találtam néhány éve. Néhány ponton módosítottam a hozzávalókon.

 
 
 
 
Hozzávalók: 6 tojásfehérje, 8-10 dkg porxukor, 12 dkg liszt, 1 evőkanál rum, 1 narancs reszelt héja és leve, ízlés szerint étcsokoládé, dió, aszalt gyümölcsök.
 
A diót durvára, az étcsokit és az aszalt gyümölcsöket apróra vágjuk. A tojásfehérjét jó kemény habbá verjük, majd hozzátesszük a porxukort. Azzal is verjük egy kicsit. Ezután belekeverjük a rumot, a narancshéjat és a narancs levét, majd a diót, csokit és az aszalt gyümölcsöket. A legvégén beleszitáljuk és elkeverjük a lisztet is.
 
A sütőformát kivajazzuk, belisztezzük, a masszát beleöntjük és 180 fokos sütőben készre sütjük.
 
Kihűlés után csoki-vagy kakaómázzal bevonjuk a gyümölcskenyeret. Én mindig kakaómázat készítek, mert azzal könnyebb dolgoznom. Ehhez 3 evőkanál kakaóport ízlés szerinti cukorral és egy nagyon kevés vízzel (esetleg egy kis rummal is) kikeverek, majd lassú tűzön melegítem. Forrnia nem szabad. Ha átmelegedett és kellően sűrű a máz, leveszem a tűzről és 3 dkg vajat keverek hozzá. Még melegen ráöntöm a süteményre.
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése