2013. január 24., csütörtök

Habos-túrós pite

Borsólevest főztem, ehhez kellett valamilyen második fogást kitalálnom.Eredetileg zöldségtortát (brokkolis quiche-t) terveztem, de inkább valami édesre vágytam. Így esett a választásom a túrós pitére. Nagyon finom, könnyű, habos a túrókrém a süteményben. A szilva, amit a tetejére tettem, is illett hozzá. Csökkentett szénhidráttartalmú liszttel készítettem a tésztát, de bármilyen lisztel el lehet készíteni.




Hozzávalók a tésztához: 25 dkg liszt (én 20 dkg csökkentett CH liszthez daráltam 5 dkg mandulát), 1 tojás, 10-12 dkg zsiradék (én most 5 dkg vajat és 5 dkg libazsírt használtam), 5 dkg xukor.

A hozzávalókat összegyúrjuk, fóliába csomagoljuk és hűtőbe tesszük pihenni néhány órára (vagy akár egy éjszakára). Felhasználás előtt kivesszük a tésztát a hűtőből és vagy az egész tésztát kinyújtjuk, majd a kerek piteformába tesszük vagy egy kisebb darabot félreteszünk belőle, hogy a sütemény tetejét berácsozzuk vele vagy egyszerűen ráreszeljük a tetejére (én az utóbbit választottam, de nem reszeltem, csak rámorzsoltam).

A tésztát tehát beletesszük a piteformába, 180 fokos sütőben kicsit elősütjük. Közben elkészítjük a túrókrémet.

Hozzávalók a túrótöltelékhez: 25 dkg túró, 10 dkg xukor, 1 citrom reszelt héja, kevés vaníliaesszencia, 3 tojás, gyümölcs ízlés szerint.

A túrót összekeverjük a xukorral, a három tojás sárgájával, a citromhéjjal és a vaníliával. Egy másik edényben kemény habbá verjük a tojások fehérjét, végül óvatosan a túróhoz keverjük. Az elősütött tésztára öntjük, tetejét gyümölccsel kirakjuk, rámorzsoljuk a maradék tésztát, majd készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése