2013. január 13., vasárnap

Lisztmentes máktorta

Édességre vágytam, de a diétám miatt nem nagyon ehetek süteményeket. Kívántam a mákot is, így arra gondoltam, mi lenne, ha egy lisztmentes mákos süteményt készítenék. Az alapötlet innen származik.

Hozzávalók: 15 dkg darált mák, 5 dkg darált dió, 7-8 dkg xukor, 6 dkg puha vaj (legközelebb 10-12 dkg vajat teszek bele), 4 tojás, egy narancs és egy citrom reszelt héja, 1 teáskanál fahéj, egy mokkáskanál szódabikarbóna, néhány csepp citromlé, kevés rum, kb. fél dl narancslé, darabolt étcsokoládé ízlés szerinti mennyiségben.

A tojások sárgáját a xukor felével fehéredésig, jó habosra kikeverjük, majd a tojásfehérjét a xukor másik felével kemény habbá verjük. A tojássárgába keverjük a vajat, a rumot, a narancslevet, a citromlevet, a narancs-, és citromhéjat, a fahéjat és a szódabikarbónát, majd az egészet a habhoz öntjük. Végül a darált mákot, a diót és az étcsokit óvatosan hozzákeverjük a habhoz.

Mivel csak 26 cm-es tortaformám van, ezért abban sütöttem, de ha kisebb formába tesszük, akkor magasabb lesz a sütemény. Az eredeti recept 12 dkg vajat és 3 evőkanál kakaóport ír. Én a kakaóport kifelejtettem, a vaj mennyiségét csökkentettem.

200 fokos sütőbe tettem be a süteményt, majd 10-13 perc múlva mérsékeltem a hőt 180 fokra. Körülbelül 20-30 percig kell sütni, de tűpróbát érdemes végezni, mielőtt kivennénk a süteményt a sütőből.

Tálalhatjuk szilvalekvárral, ribizli-vagy málnalekvárral, vaníliakrémmel, fagylalttal.

Meglepően finom sütemény.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése