2013. február 1., péntek

Balzsamecetes sült cékla

Még mindig sok céklánk (is) van. Igyekszem olyan ételeket kitalálni, amihez fel tudom használni a nyáron termesztett és eltett zöldségeinket. Sült céklát már készítettem sokszor, más módon, de azt hiszem, ez lesz a kedvencem mind közül. Sült tarjával ettük, azaz ezúttal a cékla volt a köret.




Hozzávalók: 50-80 dkg cékla, 4-5 fej lilahagyma vagy gyenge vöröshagyma, 6 gerezd fokhagyma, só, kevés olívaolaj, 2-3 evőkanál balzsamecet, fél-egy dl vörösbor.

1. A céklát megpucoltam, kisebb kockákra vágtam. A vöröshagymát vékonyra felkarikáztam, a fokhagymát apróbb darabokra vágtam.

2. Egy tepsibe szórtam a céklát, a hagymákat, megszórtam sóval, megöntöztem a balzsamecettel, majd olívaolajjal is. Az egészet kézzel összekevertem és vörösbort öntöttem alá. Letakartam a tepsit és 200 fokon sütöttem másfél óráig (ha kisebbre vágjuk a céklát, előbb elkészül). Sülés közben néha megkeverhetjük. Amikor kivettem a sütőből, enyhén roppanós volt a cékla, de mivel a fedőt a tepsin hagytam, ezért másnap, mikor ebédre ettük, már kellemesen puha volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése