2013. február 11., hétfő

Egyszerű sült oldalas

Korábban nem szerettem a sült oldalast, de most rájöttem, hogy nem is olyan rossz ez az étel. Egyszerűen elkészíthető és nem kell hozzá sok alapanyag.

Hozzávalók: 

- 1 kg oldalas, 
- másfél fej fokhagyma, 
- zsír, 
- só, 
- kevés bors. 

1. Az oldalast megmosom, feldarabolom. Egy nagy, széles edény aljába egy sorba elhelyezem a húsdarabokat és felöntöm annyi vízzel, ami körülbelül félig lepi el. 3 kiskanál sóval, kevés borssal megszórom, beledobálom a megpucolt, félbe vágott fokhagyma gerezdeket és körülbelül 30 dkg zsírt adok hozzá (lehet kevesebbet is, de én félre akartam tenni az ízesített zsírt, hogy kenyérre tudjuk majd kenni).

2. Lassú tűzön lefedve addig főzöm-sütöm a húst, míg meg nem puhul (a legkisebb rózsán, kis lángon főztem, így körülbelül két óra alatt készült el az oldalas). Ekkor leveszem a fedőt és zsírjára, aranybarnára sütöm. 

3. Savanyúsággal és hagymás tört krumplival ettük. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése