2013. február 22., péntek

Lisztmentes almás pite

Néhány darab alma maradt abból a 20 kg-ból, amit még ősszel vettünk. A legtöbb már fonnyadt, így már nem szívesen ettük. Kidobni viszont nem szerettem volna ezeket az almákat, ezért gondoltam, süteményt készítek belőlük. A diétám miatt viszont oda kell figyelnem, miben mennyi a szénhidrát. Így esett a választásom ismét egy paleo süteményre. Pocak Panna receptjét használtam ismét. Néhány ponton változtattam az eredeti leíráson. Nagyon finom sütemény. Biztosan el fogom még készíteni.



Hozzávalók:

- 13 dkg mandula,
- 7 dkg dió (én most több diót és kevesebb mandulát tettem a tésztába, de akár az egyiket el is lehet hagyni és csak dióból vagy csak mandulából is jó lehet),
- 2 tojás (aki nem ehet tojást, helyette kevés víz és két kiskanál útifűmaghéj),
- kevés cukor, de ez el is maradhat (eredetileg nincs édesítő a receptben, én viszont egy kevés cukrot szórtam bele),
- egy csipet szódabikarbóna,
- 6 alma,
- 1-2 marék mazsola vagy más aszalt gyümölcs,
- fahéj (ízlés szerint, nálam 2 kiskanálnyi),
- 3 evőkanál darált mandula.

1. A tésztához diót és a mandulát ledaráljuk. Összekeverjük a szódabikarbónával és a két tojással (vagy a vízzel és útifűmaghéjjal). Állni hagyjuk, míg elkészítjük az almás tölteléket.

2. Az almát kisebb kockákra vágjuk. Összekeverjük a mazsolával és a fahéjjal, majd addig pároljuk, míg meg nem puhul az alma. Amikor kész, belekeverünk 3 evőkanál darált mandulát is.

3. A diós-mandulás masszát egy körülbelül 20-22 cm-es, sütőpapírral bélelt formába nyomkodjuk. Nekem nincs ilyen kis méretű piteformám, ezért egyszerűen belenyomkodtam egy nagyobb formába, de nem a széléig, hanem akkora körben, hogy az körülbelül 20 cm legyen.

4. Ráöntjük a tésztára az almás tölteléket. Az egészet megnyomkodjuk egy kicsit, hogy összeálljon, és 140 fokos sütőben 45 percig sütjük (én 5-10 percig 160 fokon is sütöttem a tortát). Ha kész, hűlni hagyjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése