2013. március 8., péntek

Lisztmentes mini pizzák

Egy újabb újdonság a konyhámban ez a mini pizza. Finom, laktató és egészséges. Alacsony szénhidráttartalma miatt ugyancsak előnyös számomra. A receptet a Mézesélet nevű blogon találtam. Az arányokon kicsit változtattam az itthon fellelhető mennyiségekhez igazodva.A pizzaszósz receptje itt található. Én most a szószon kívül sajtot, hagymakarikákat, kolbászt és előre kisütött szalonnadarabokat tettem a pizzák tetejére.



Hozzávalók kb. 18 mini pizzához:
- 2 kisebb fej karfiol (eredetileg 22 dkg volt megadva),
- 20 dkg mozzarella sajt (nekem lágy mozzarellám volt, eredetileg 12,5 dkg volt megadva),
- 2 tojás (eredetileg 1 tojás volt megadva),
- só,
- bors,
- 1 kiskanál bazsalikom,
- 1 kiskanál oregánó.

1. A karfiolt megmosom, majd aprítógépbe teszem és morzsás állagúra aprítom. Nem baj, ha marad benne egy-egy nagyobb darab is. A lényeg, hogy ne legyen pépes. Kevés vízben puhára főzöm, majd jól leszűröm.

2. Ha kicsit hűlt a karfiol, összekeverem-összegyúrom a tojással, a morzsolt mozzarellával, a fűszerekkel és kisebb korongokat formázok a masszából.

3. A korongokat sütőpapírral bélelt tepsire helyezem, kicsit megnyomkodom, formára igazítom őket és 180 fokon addig sütöm, amíg enyhén barna nem lesz a teteje.

4. Ekkor megkenem a pizzakorongok tetejét pizzaszósszal, tetszés szerinti feltétet teszek rá, megszórom sajttal és készre sütöm.

1 megjegyzés: