2013. március 8., péntek

Mákos kölestorta

Néhány éve találtam a receptet Vegagyerek blogján. Többször megsütöttem már ezt a tortát. Szeretjük, mert mákos, mert nem túl édes és gyorsan elkészül. Igazából ez nem is igazi torta és a tésztája sem olyan, mint egy süteménynek. Inkább azt mondanám, hogy a mákos köles egy kicsit szebb tálalási formája. Tehát egy kissé nedves az állaga, de szépen szeletelhető. Mi nagyon szeretjük és hétköznapokra szoktam sütni, levesek után esszük.





Hozzávalók egy 22 cm-es formához (nekem 26 cm-es formám van, abban laposabb lesz, a 16 cm-es formámban meg magasabb--->jobban szeretem, ha laposabb):
- 20 dkg köles (van, hogy többet főzök, mondjuk 30 dkg-ot),
- 20 dkg teljes kiőrlésű liszt (szerintem nem is muszáj ennyi lisztet beletenni, én van, hogy csak pár dekát teszek hozzá, van, hogy egy kis aprószemű zabpelyhet szórok bele helyette),
- 15-20 dkg darált mák,
- 10-12 dkg cukor (de lehet tenni bele barna nádcukrot és mézet is, valamint lehet édesebbre és kevésbé édesre is készíteni--->mostanában ennek maximum a felét teszem csak bele),
- 1 marék mazsola,
- 500 ml víz a főzéshez,
- kb. 200 ml víz a tésztához, amennyitől kenhető állagú lesz a tészta,
- 1 teáskanál fahéj,
- reszelt citromhéj, narancshéj,
- fél citrom leve,
- szilvalekvár (sűrű, házi).


Elkészítés:

1. A kölest alaposan megmosom, megfőzöm a vízben.

2. Amikor kicsit hűlt a megfőtt köles, összekeverem a többi hozzávalóval, majd sütőpapírral bélelt formába öntöm. (Annyi vizet adjunk a tésztához, amennyitől jól kenhető masszát kapunk.)

3. A torta tetejét megkenem házi szilvalekvárral (én jó vastagon kentem), majd 180 fokos, előmelegített sütőben fél óráig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése