2013. március 31., vasárnap

Pavlova torta

Mindig is idegenkedtem a Pavlova tortától, mert egyrészt nem szeretem a habcsókot, másrészt nem szeretem a túl cukros édességeket. Most viszont kénytelen voltam kipróbálni ezt a tortát, mert a mélyhűtőben már lassan egy polcnyi tojásfehérje várja, hogy valamire felhasználjam őket, viszont most nem akartam a szokásos gyümölcskenyeremet megsütni. Olyan süteményt szerettem volna készíteni, amiben kevés a szénhidrát és nincs benne liszt. Annak ellenére, hogy soha nem szimpatizáltam a Pavlova tortával, mégiscsak izgatta a fantáziámat, milyen is lehet az. Most itt volt a remek alkalom és kipróbáltam. Mondhatom, pozitívan csalódtam, mert tényleg nem olyan, mint a habcsók. Kívül ropogós, belül puha, kissé krémszerű. Egészen biztos, hogy még sokszor sütök ilyen tortát, hiszen olcsó, gyors, finom és szénhidrátszegényen is elkészíthető.

A szénhidráttal kapcsolatban egy megjegyezni valóm azért van. Mivel én nem ehetek cukrot, ezért az egyik fő hozzávalót (azaz a cukrot) valahogy helyettesítenem kellett mással. Eritritet használok szinte mindenhez, kisebb-nagyobb sikerrel. Azért nem tökéletes cukorpótló az eritrit, mert sajnos kristályosodik. Kakaómázat, lekvárokat és mostanában krémeket pl. nem nagy sikerrel édesítek vele, mert hosszabb-rövidebb idő után kikristályosodik és ropog, mint a kristálycukor. Jobb alternatívám viszont nincs, így ebbe a tortába is eritritet tettem. Nem fűztem hozzá sok reményt, de végül élvezhető lett az eredmény. Enyhén érezni az eritrit szőlőcukros mellékízét, de csak akkor, ha magában, tejszín és gyümölcs nélkül eszem a tortaalapot. A feltéttel észre sem lehet venni, hogy nem cukrot adtam a tojáshabhoz. 



Hozzávalók egy nagyobb tortához (kb. 24 cm átmérőjű):

- 6 tojásfehérje,
- 6 evőkanál porxukor vagy porcukor,
- 1 kiskanál étkezési keményítő,
- 1 kiskanál ecet,
- 3-5 dl tejszín (ízléstől függ),
- habfixáló, ha szeretnénk, hogy tartósabb, tovább kemény maradjon a tejszín,
- gyümölcs.



1. A sütőt előmelegítjük 120-150 fokra. Nekem a 150 fok túl melegnek bizonyult, hamar színe lett a tortának, így legközelebb csak 120 fokra állítom be.

2. A tojásfehérjét elkezdjük habbá verni. Amikor már majdnem kemény, hozzáadjuk apránként a cukrot és az ecetet. Jó kemény habot verünk belőle és amikor már teljesen elkészült, akkor beleszórjuk a keményítőt és még egyet keverünk a habon.

3. Sütőpapírral kibélelünk egy tepsit. Megrajzoljuk a kört a papírra. Én be is vajaztam azt a részt, ahova a habot öntöttem, biztos, ami biztos. Ráöntjük a kijelölt helyre a habot és kör alakban eligazgatjuk. A közepén legyen egy mélyedés, mert ide jön majd a töltelék tálaláskor. 120-150 fokos sütőben szép lassan sütjük-szárítjuk. Nekem kb. 1 óra és 15 perc alatt lesz kész. Szép rózsaszín legyen a tészta. A sütőben hagyjuk kihűlni. Itt megoszlanak a vélemények, mert van, aki teljesen zárt ajtó mellett hagyja hűlni a tortát, van, aki résnyire kinyitja a sütő ajtaját. Én az utóbbit választottam.

4. Tálaláskor tetejére halmozzuk a kemény habbá vert tejszínt és gyümölccsel díszítjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése