2013. május 6., hétfő

Citromos szelet (mimóza szelet)

Már régen elmentettem ezt a receptet magamnak és most végre eljött az alkalom, hogy el is készíthetem. Anyák napjára sütöttem a néger kocka mellé. Finom és nem tömény ez a sütemény. 




Hozzávalók a tésztához: 
- 50 dkg liszt,
- 15 dkg zsír,
- 8 dkg cukor (nálam kevesebb),
- 2 tojássárgája,
- fél csomag sütőpor (eredeti recept szerint 1 csomag), nálam mostanában már csak egy kis szódabikarbóna, mert nem szeretem kiérezni asütőpor ízét,
- tejföl, amennyit a tészta felvesz.

1. A lisztet a sütőporral és a cukorral összekeverjük, majd beleütjük a tojások sárgáit és a zsírt. Annyi tejfölt adunk hozzá, amivel rugalmas tésztát tudunk gyúrni.

2. 4 lapot nyújtunk ki a tésztából és 200 fokos sütőben, lisztezett gáztepsi hátulján egyesével megsütjük azokat. Nem kell, hogy színe legyen a kisült tésztának, mikor az oldala kezd kicsit színesedni, már vegyük is ki és tegyük sima felületre, hogy hűljön.


Hozzávalók a krémhez: 
- 2,5 dl tej,
- 4 evőkanál liszt,
- 1 kezeletlen héjú citrom,
- 25 dkg vaj,
- kb. 8-10 dkg porcukor (eredeti recept szerint 20 dkg), vagy ízlés szerint, nekem úgy tetszik, hogy nem túl édes, hanem kellemesen savanykás
- házi sárgabaracklekvár, az enyém cukormentes.

1. A lisztet egy kevés tejjel csomómentesre keverjük, majd hozzáöntjük a maradék tejet is.

2. Lassú tűzön sűrűre főzzük a lisztes-tejes pépet. Kihűtjük.

3. Közben a vajat a porcukorral kihabosítjuk (ne sajnáljuk rá az időt, legyen fehér, habos, krémes) belereszeljük a citrom héját és hozzáöntjük a citromlevet. Jól kikeverjük, majd a kihűlt lisztes péphez öntjük. Így is habosítunk a krémen.

4. Az első lapot megkenjük lekvárral. Erre jön a második lap, amire a citromkrém kerül. Megint lap következik és ismét lekvár. A tetejére tesszük a legszebb lapot. Jól megnyomkodjuk a sütemény tetejét és egy éjszakára hűtőbe tesszük pihenni, puhulni. Én még nehezéket is helyeztem a süteményre.

5. Tálaláskor porcukorral vékonyan megszórjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése