2013. május 13., hétfő

Tiramisu (tojásos krémmel)

Terhességem alatt tojásmentes változatot készítettem, most viszont a "hagyományosabb" verziót választottam. Általában a Szarvasi mascarpone dobozán található receptet alkalmazom. Most is saját készítésű babapiskótát használtam a desszerthez.


Hozzávalók:

- 25 dkg mascarpone (én most dupláztam és 50 dkg-ot tettem bele),
- 3 evőkanál xukor (dupla krémhez 5-6 kanál xukor) és majd valamennyi a kávés mártogatóhoz,
- 2 dl jó erős feketekávé,
- rum ízlés szerint (kóstolgatni kell),
- 1 csomag babapiskóta (nekem kb. 26 dkg babapiskótám volt),
- 3 tojás,
- vaníliaesszencia,
- kakaópor,
- 1-2 dl tej (elhagyható).

1. A tojásokat szétválasztjuk. A tojássárgáját a fele mennyiségű xukorral, rummal, vaníliaesszenciával habosra keverjük. A xukor másik felével a tojásfehérjét jó kemény habbá verjük.

2. A mascarponét hozzáadjuk a tojássárgás keverékhez és habos krémmé keverjük, végül óvatosan beleforgatjuk a kemény habbá vert tojásfehérjét is. Ne kevergessük sokáig, mert összeesik a hab.

3. A kávét a rummal, a xukorral és tejjel összekeverjük. Ebbe mártogatjuk bele a babapiskótákat.

4. Egy edény alját kirakjuk egy sorban a kávéba áztatott babapiskótával. Rákenünk egy adag krémet, megszórjuk kakaóporral és újabb réteg áztatott piskóta következik. Addig ismételjük a rétegezést, míg el nem fogy a krém és a piskóta. A tetejére krém kerüljön. Behűtjük néhány órára, de még jobb, ha előző nap készítjük el.

5. Tálaláskor a desszert tetejét is megszórjuk kakaóporral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése