2013. július 18., csütörtök

Gyors lángos

Nem is tudom, miért, de még soha nem sütöttem lángost. Egyik héten megkívántam, így kerestem  az interneten egy nagyon gyors, egyszerű receptet. Ezt a receptet választottam ki, de a só mennyiségét növeltem egy kicsit és, mivel ketten ettük, a hozzávalók mennyiségét feleztem. Így lett nekünk ebből az adagból 4  közepes lángos.  




Hozzávalók a fél adaghoz:

- 25 dkg liszt,
- fél csomag szárított élesztő (1,2 g friss),
- 1 bő teáskanál só,
- 1,5-2 dl langyos víz, vagy amennyitől lágy, jól húzható lesz a tészta.

1. Egy tálban összekeverjük a hozzávalókat és letakarva fél órát hagyjuk pihenni. (Én 20 perc után kicsit beolajoztam és meggyúrtam a tésztát, majd újra pihenni hagytam 5 percre Nyamm utasításai szerint, de e művelet nélkül is remek lesz a lángos, kipróbáltam.).

2. Négyfele osztottam a tésztát, gömböket formáltam, majd 10 perc pihentetés után (addig megettük a levest) nyújtottam, levegőben körben forgatva húztam, és egyesével kisütöttem a lángosok mindkét oldalát nagyon forró olajban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése