2013. szeptember 17., kedd

Tartalmas babos-kolbászos leves, tésztával

A Vidék Íze magazin 2013 szeptemberi számában találtam ezt a receptet (13. oldal). Szeretem ezt a magazint, nagyon jó receptek találhatók benne. Nyár elején gondoltam egyet és elő is fizettem rá egy évre.

 A leves tökéletes, nagyon jól esett mindenkinek. Olyan hideg őszi napokon, amilyen mostanában tapasztalható, különösen lélekmelegítő


Hozzávalók:
- 1 fehérbab konzerv (240 g), vagy frissen fejtett bab,
- 1 szál szárazkolbász (kb. 15 dkg),
- 1 evőkanál zsiradék,
- 1 vöröshagyma,
- 2 sárgarépa,
- 1 darab zeller,
- 3 gerezd fokhagyma,
- 1 teáskanál őrölt fűszerpaprika,
- 1 dl fehérbor (nem mindig teszek bele),
- 1 paradicsom,
- 140 g sűrített paradicsom (én házi paradicsomlevet használtam),
- 1 teáskanál oregánó,
- 1 babárlevél,
- 8 dkg apró tészta (nekem csak szarvacska volt itthon),
- parmezán (én ezt elhagytam)
- 1 csokor petrezselyem zöldje,
- só.

Elkészítés:

1. Kicsit módosítottam a recepten, mert én a vöröshagymát nem kockára vágtam, hanem jól felaprítottam, mert nem szerettem volna hagymadarabokkal találkozni a levesben evés közben. Tehát a hagymát felaprítjuk, a répát, zellert kis kockákra vágjuk (én hosszúkás csíkokra). A paradicsomot forró vízbe dobjuk egy pillanatra, majd onnan kivéve lehúzzuk a héját. Én ezen is egyszerűsítettem, mert nem szedtem le a paradicsom héját, egyszerűen csak felkockáztam (vékony héjú paradicsomot használtam).

2. A vékonyra felkarikázott kolbászt egy lábasba tesszük és kisütjük a zsírját. Kiszedjük a kolbászt egy tányérra és a helyére rakjuk a hagymát. Megfonnyasztjuk, mehet rá a répa és a zeller. Egy evőkanál olívaolajjal is megöntözzük, majd fedő alatt addig pároljuk, míg meg nem puhulnak a zöldségek.

3. Rászúrjuk a zúzott fokhagymát, néhányat keverünk rajta. Ekkor lehúzzuk a gázról a lábast és beleszórjuk az őrölt pirospaprikát. Elkeverjük.

4. Felöntjük 7-8 dl vízzel, borral, paradicsomlével (paradicsompürével).

5. Mehet bele a kisütött kolbász, a kockára vágott paradicsom, a leszűrt bab. Fűszerezzük oregánóval, babérlevéllel, sóval. Kis lángon 15 percig főzzük.

6. Hozzáadjuk a tésztát és készre főzzük.

7. Elzárjuk a gázt, megszúrjuk aprított petrezselyemzölddel és egy marék reszelt parmezánt is belekeverünk.

Megjegyzés: mikor frissen fejtett babot használok, akkor nem főzöm meg külön a babot, hanem az elején beleteszem azt is a levesbe és a paradicsomlevet csak akkor öntöm hozzá, mikor megpuhult a bab. .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése