2013. október 29., kedd

Lisztmentes, mézes kókuszkocka

Szeretjük a kókuszkockát, de ritkán sütök ilyet, mert mindig újabb és újabb sütireceptet "kell" kipróbálnom, másrészt gyakran nem ehetünk süteményt. Azzal, hogy liszt nélkül készítettem, sok szénhidrátot megspóroltam magamnak. Szerintem finom lett. Nem teljesen olyan, mint az eredeti, de nagyon közelít hozzá. A kedvenc kókuszkocka receptemet Dorcsi leírásával ötvözve használtam fel a sütemény elkészítéséhez.




Hozzávalók

a tésztához:

- 4 tojás,
- 10 dkg mandula finomra darálva,
- 10 dkg hajdinaliszt (vagy, ahogy az eredeti recept is írja, kókuszreszelék finomra darálva...régen én is kókuszreszeléket tettem bele, de hajdinaliszttel sokkal jobban ízlik)
- 2-3 evőkanál méz,
- 6 dkg zsír (vagy kókuszolaj),
- 2 kávéskanál sütőpor,

a kakaómázhoz:

- 5 evőkanál kakaópor,
- cukor ízlés szerint,
- 8 evőkanál tej vagy kókusztej (nem mértem le, nálam 2 merőkanál tej),
- 25 dkg vaj,
- 1-2 evőkanál rum,
- 15 dkg kókuszreszelék a forgatáshoz.

Elkészítés:

1. A tojásokat a mézzel jól összekeverjük, majd hozzáadjuk a zsírt vagy kókuszolajat, végül a száraz hozzávalókat is. Jól összedolgozzuk.

2. Sütőpapírral bélelt tepsiben (vagy zsiradékkal kikent, hajdinaliszttel szórt tepsiben), 180-190 fokra előmelegített sütőben készre sütjük (végezzünk tűpróbát, ha nagyon barnul a teteje, vegyük le a hőfokot). Kihűtjük.

3. A kakaómázhoz a kakaóport összekeverjük a cukorral, a tejjel, rummal és takaréklángon feltesszük főni. Amikor éppen forrni kezd, már vegyük is le a tűzről. Ekkor keverjük hozzá a vajat.

4. A kisült tésztát felkockázzuk ízlés szerinti méretűre (én jobban kedvelem az egész kicsi kockákat)), a kockákat egyesével előbb a csokimázba mártjuk, majd kókuszreszelékben meghempergetjük. A csokimázban hagyom egy kicsit állni, mert szeretem, ha jól megszívja magát vele a tészta.

A hagyományos tészta az alábbiak szerint készül (pontos leírását egy másik bejegyzésben olvashatjuk itt a blogon):

- 7 dkg cukor (én mostanában ezt kihagyom)
- 2 tojás,
- 12 dkg vaj vagy 8 dkg zsír,
- 3 evőkanál méz,
- 1,5 dl tej,
- 1 csomag sütőpor (helyette egy kiskanál szódabikarbónát teszek bele),
- 30 dkg liszt,
- egy kiskanál vaníliaesszencia.

3 megjegyzés:

  1. Kisebb méretű tepsiben sütöttem (kb. 15X25 cm).

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Azóta már megsütöttem,bár nekem laposabb lett mint a tiéd,de ízre finom.:)

    VálaszTörlés