2013. november 30., szombat

Őszibarack-(vagy nektarin-)lekvár

Ma jutott eszembe, hogy még nem írtam le az őszibaracklekvár készítésének receptjét. A nyáron főztem be körülbelül 10-12 kisebb üvegnyi őszibarack- és nektarinlekvárt. Még soha nem készítettem ilyet és a családban sem volt szokás (nem volt ilyen gyümölcsfánk). Az idén olyan jó termésünk volt barackból, hogy befőtt mellett még lekvárra is futotta. Cukrot természetesen ebbe a lekvárba sem tettem. Nem is hiányzott bele a cukor, hiszen így is elég édes lett a lekvár.

Hozzávalók: 

- őszibarack és/vagy nektarin,
- 1 citrom.

Elkészítés: 

1. A jó érett barackot megmossuk, meghámozzuk, kimagozzuk és egy edénybe tesszük.

2. A kezemmel az edényben lévő barackot kissé szétnyomkodtam, hogy ne legyenek benne túl nagy darabok (és ezzel megspóroltam a darabolást).

3. Feltesszük főni a gyümölcsöt és sűrűn kevergetjük. Addig főzzük, míg a kívánt állagot el nem érjük. Közben citromlével meglocsoljuk.

4. Forrón üvegekbe töltjük és száraz dunsztban pihentetjük a lekvárokat (2-3 napig).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése