2013. november 18., hétfő

Szedres kosárka

Augusztusban készítettem ezeket a kosárkákat, de csak most került rá sor, hogy ide is feltegyem a receptet. A leírást a Mindmegette oldalán találtam. Szerintem más gyümölccsel is el lehetne készíteni, nem csak szederrel. Minden esetre a színe gyönyörű volt, nagyon mutatós és finom desszert. Az eredeti receptet írom le ide, mert ahogy én készítettem, úgy túl omlós lett és nehezen lehetett kézbe fogni a kosárkákat (mandulával helyettesítettem a lisztet).


Hozzávalók: 

- 12 dkg rétesliszt,
- 3 dkg kukoricakeményítő,
- 7 dkg hideg vaj,
- 1 kis tojás sárgája,
- 1 teáskanál habtejszín,
- 5 dkg porcukor,
- 1 csipet só,
- 15 dkg szeder,
- 2 dl habtejszín,
- 2 evőkanál vagy ízlés szerinti (barna)cukor.

Elkészítés: 

1. A lisztet, a keményítőt, sót és 5 dkg porcukrot összekeverjük.

2. Egy másik edényben az egy teáskanál tejszínt és a tojást elkeverjük.

3. A hideg vajat a lisztes keverékkel gyorsan elmorzsoljuk, majd hozzáöntjük a tojással kevert tejszínt.

4. Gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk és fóliába csomagolva hűtőbe helyezzük legalább egy órára.

5. Közben elkészítjük a tölteléket. Ehhez néhány szép szem szedret félreteszünk, a többit turmixgépbe tesszük a cukorral együtt. Jól összemixeljük, majd szitán, szűrőn átpasszírozzuk, hogy a magok ne kerüljenek majd bele a krémbe.

6. A tejszínből kemény habot verünk, majd 3 evőkanál szederpürét hozzákeverünk. Hűtőbe tesszük a habot és a maradék szederpürét.

7. A tésztát 2 mm vastagra nyújtjuk. A kosárkaformák méretének megfelelő köröket szaggatunk belőle és kibéleljük a tésztakorongokkal a kosárkaformákat. Előmelegített, 175-180 fokos sütőben világosra megsütjük (10-15 perc, sütőfüggő).

8. Akkor szedjük ki a megsült tésztát a formákból, mikor az langyosra hűlt. Forrón és teljesen kihűlt állapotban nehéz kiszedni, törik, beleragad.

9. A kihűlt formákat megtöltjük a szedres tejszínnel (én csillagcsőrős habkinyomóval tettem ezt) . Mindegyik tetejére pár csepp szederpürét cseppentünk és egy-egy egész szederrel díszítjük. Hűtőben tároljuk és jól behűtve kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése