2013. november 18., hétfő

Zsírban (olajban) sült krumplipogácsa

A tormás húshoz sütöttem ezeket a pogácsákat (fánkokat) köretként. A receptet a Vidék íze 2013 novemberi számában olvastam. Rocker még nem evett zsírban sült pogácsát, de bevallása szerint ízlett neki. Gyors, olcsó, egyszerű köret, de hús nélkül, magában is ehetjük tejföllel, sajttal. Van, aki kihagyja a sót és édesen, lekvárral fogyasztja.



Hozzávalók:

- 50 dkg krumpli,
- 1-2 marék liszt,
- só,
- bors,
- kis fej vöröshagyma (elhagyható),
- 5 dkg vaj.

Elkészítés: 

1. A krumplit héjában megfőzzük. Amikor elkészült, meghámozzuk, áttörjük.

2. A krumplihoz keverjük a sót, borsot, az olvasztott vajat, hozzáreszeljük a vöröshagymát és annyi lisztet teszünk hozzá, amennyit felvesz a krumpli. Nálam ez másfél marék volt. Szerintem annyi liszt éppen elég, amennyivel ki tudjuk nyújtani a tésztát.

3. A tésztát lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk, nagy pogácsaszaggatóval vagy pohárral kiszaggatjuk. A leeső részeket újra összegyúrjuk és újra szaggatjuk, míg el nem fogy a tészta.

4. Forró, bő olajban kisütjük a pogácsákat. Nekem az a tapasztalatom, hogy jó forró olajban kell sütni, akkor nem szív magába sok zsírt a pogácsa. Papírral bélelt tányérra szedjük, hogy a zsiradék arra csöpögjön.

Megjegyzés: az eredeti recept szerint a krumpli felét nem áttörni, hanem apró darabokra kellett vágni. Én kipróbáltam azt is és a fenti változat szerint is. Nem találtam különbséget, viszont így, gyorsabb volt a munka, hogy kihagytam a darabolást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése