2013. december 6., péntek

Fahéjas pirított mandula cukorköpenyben

Ajándékba készültek ezek a fahéjas, karamellizált cukorba burkolt pirított mandulaszemek. Az elkészítése nagyon gyors, egyszerű és nagyon nem is lehet elrontani. Kitűnő gasztroajándék, mert dobozba, üvegbe zárva sokáig eláll. A Szépségtár nevű blogon találtam a leírást ehhez az édességhez. 





Hozzávalók: 

- 10 dkg mandula,
- 1 evőkanál fahéj (vagy ízlés szerint),
- kb. 7-10 dkg cukor (én soknak találtam a 10 dkg cukrot, nekem 7 dkg is bőven elég volt). Kristálycukor helyett kókuszcukrot (pálmacukrot) használtam,
- víz,
- esetleg néhány csipet cukor, amivel a végén még megszórjuk a mandulaszemeket.


Elkészítés: 

1. Vizet forralunk, majd beledobjuk a mandulaszemeket. 1-2 percig állni hagyjuk a vízben. Így könnyen lejön a mandula héja.

2. Miután leszedtük a mandula héját, kiterítjük egy papírtörlőre és megszárítjuk.

3. A mandulát száraz serpenyőben kissé megpirítjuk.

4. Rászórjuk a fahéjjal összekevert cukrot. Közben kevés vizet spriccelünk rá, hogy jobban tapadjon a cukor. Kis-közepes lángon melegítjük, hogy ne égjen meg, de olvadjon fel a cukor.

4. Néhány percig kevergetjük, egyszer-kétszer vizet fújunk rá, majd, mikor a cukor elolvadt és jól rátapadt a mandulára, valamint, mikor a kívánt színt elértük (igaz, ha barna cukrot használunk, ezt nem annyira lehet látni, így a megérzéseimre szoktam magam bízni), akkor megszórjuk egy-két csipet cukorral (de ez el is maradhat, én újabban nem szoktam) és sütőpapírra borítjuk a mandulaszemeket. Vigyázzunk, ne érjenek össze, különben összeragadnak.

5. Ha kihűlt, üvegbe vagy dobozba töltjük a mandulát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése