2013. december 2., hétfő

Joghurt házilag

Végre kipróbáltam a házi joghurt készítését. Nem is tudom, miért vártam vele ilyen sokáig, hisz nem nagy munka elkészíteni, viszont finomabb és olcsóbb, mint a boltban kapható natúr joghurtok. Mi kizárólag natúr joghurtot vásárolunk, de mostanában egyrészt kicsi a választék, másrészt silány a minőség. Van viszont egy joghurt, ami nekem nagyon ízlik, mert sűrű és krémes. Ebből a joghurtból vettem egy dobozzal és ezzel oltottam be az automatából vásárolt tejet. A joghurt készítését a Szeretetrehangoltan blogon és Hugh Fearnley-Whittingstall, River Cottage minden napra című könyvében olvastam.

Az eredmény: finom, krémes, sűrű joghurt lett. Jelenleg a "palackos" joghurt készítésén kísérletezem. Ha elkészült, frissítem a bejegyzést.

Hozzávalók: 

- fél liter tej,
- 3 evőkanál joghurt (jó minőségű).

Elkészítés: 

1. Először pasztőrizáljuk (vagy egyszerűen felforraljuk a tejet). Amennyiben nem nyers, hanem bolti tejet használunk, ezt a műveletet kihagyhatjuk. Másrészt, ha ehetünk-ihatunk pasztőrizálatlan tejterméket, akkor sem szükséges a tejet felforralni.

2. A tejet 46 fokosra melegítjük (vagy 46 fokosra hűtjük vissza). A fent említett blogon 40 fok szerepel, Hugh 46 fokot ajánl.

3. Ekkor három evőkanál joghurtot jól elkeverünk a tejben.

4. Az edényt lefedjük és szobahőmérsékleten hagyjuk állni 6-8 órát vagy egy éjszakát, amíg a megfelelő állagot el nem éri. (Én 17 órát hagytam végül.).

5. Fogyasztás előtt tegyünk félre belőle, egy jól záródó edénybe, három evőkanálnyi joghurtot (vagy többet, ha nagyobb mennyiséget készítünk legközelebb). Ezzel oltjuk be a következő adag tejet. Hűtőben tároljuk a kész joghurtot (és az oltáshoz félretett joghurtot is).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése