2013. december 2., hétfő

Karfiolos tészta sütve

Gyors, finom egytálétel. Gizinél találtam a receptet. Az eredeti leíráshoz képest még egyszerűsítettem az elkészítés módján, de ide leírom mindkét változatot.

Hozzávalók:

- egy nagyobb karfiol,
- spagetti vagy makaróni tészta,
- 3-5 dkg vaj,
- 1 púpos evőkanál liszt,
- 2-2,5 dl tej,
- 15-25 dkg sajt,
- só,
- bors,
- szerecsendió,
- mustármag mozsárban összetörve (elhagytam),
- ételízesítő (elhagytam).

Amennyiben nem szeretnénk mártást készíteni, abban az esetben a vajat, lisztet és a tejet elhagyjuk és helyette

- jó sok tejfölt használunk (én kb. 600 g tejfölt öntöttem a nagy, 5 személyes adagunkhoz), valamint
- 1-2 tojást.

Elkészítés:

1. A tésztát és a rózsáíra szedett, megmosott karfiolt sós, forró vízbe tesszük és együtt megfőzzük. Mire a tészta megfő, a karfiol is jó lesz. Ha kész, alaposan lecsepegtetjük.

2. Egy nagy tepsit kivajazunk.

3. Ha sajtmártást készítünk, akkor a vajat megolvasztjuk, rászórjuk a lisztet és az őrölt mustármagot, majd egy kis pirítás után, állandó keverés mellett hozzáöntjük a tejet. Folyamatosan keverjük a mártást, hogy csomómentes legyen. Fűszerezzük.

4. A végén hozzáreszelünk 10-15 dkg sajtot és főzzük még pár percig.

5. Amennyiben nem szeretnénk a fenti mártást elkészíteni, úgy a tejfölhöz egy-két egész tojást keverünk, majd fűszerezzük és a reszelt sajtot is hozzákeverjük.

6. A sajtmártást vagy a tejfölös-sajtot mártást a karfiolos tésztához keverjük, majd a kivajazott tepsibe öntjük.

7. Tetejét megszórjuk reszelt sajttal. 180 fokon pirosra sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése