2013. december 7., szombat

Vaníliás karika

Tücsökbogár receptjét használtam az elkészítéshez. Csak fél adagot gyúrtam be, de így is sok kis karikám lett (kisebbeket készítettem a bolti változatnál). Ide most a teljes adag receptjét írom le. Nekem nem lett olyan morzsálódós, omlós, mint a bolti, de ez valószínűleg részben a lisztem hibája (fehér tönkölylisztet használtam, ami durvábbra van őrölve). Legközelebb a liszt egy részét kicserélem étkezési keményítőre. Dobozban tárolva 4-5 nap után már kezdett igen jó omlós lenni a keksz, úgyhogy végülis elégedett vagyok vele. 


Hozzávalók: 

- 35 dkg liszt,
- 5 dkg kukoricaliszt (helyette lehet búzalisztet is használni, de a kukoricaliszt is segít, hogy omlósabb legyen),
- 25 dkg vaj,
- 14 dkg porxukor (eredetileg 20 dkg porcukor),
- 1 vaníliarúd (nálam 2-3 kupak vaníliaesszencia),
- csipet só,
- 2 db tojássárgája (M-es méret),
- 1 teáskanál sütőpor,
- 20 dkg étcsokoládé és
- 1 kiskanál olaj a bevonáshoz.

Elkészítés: 

1. A lisztet, kukoricalisztet, sütőport összekeverjük, majd belemorzsoljuk a hideg vajat.

2. A többi hozzávalót is hozzáadjuk és gyorsan összegyúrjuk a tésztát.

3. Cipó formára igazítjuk, fóliába csomagoljuk és hűtőben legalább 30 percet pihentetjük a tésztát.

4. Enyhén lisztezett felületen (vagy sütőpapíron és akkor nem kell lisztezni) kinyújtjuk a tésztát. A receptek általában 1 cm vastagságot írnak és felhívják a figyelmet, ne legyen vékonyabb. Szerintem nem muszáj ennyire vastagra nyújtani, nekem jobban tetszik kicsit vékonyabban (kb. 8 mm). Legközelebb majd így próbálom.

5. Kiszúrjuk a formákat, majd 180 fokos sütőben (van, aki 200 fokos sütőben) 10 perc alatt megsütjük. Arra figyelni kell, ne legyen színe a tésztának, ne barnuljon meg, mert akkor kemény lesz. azt javasolják a receptek, akkor is vegyük ki 10 perc után, ha puhának érezzük a tésztát, mert, ha kihűl, megkeményedik.

6. Ha kihűltek a karikák, vízgőz felett felolvasztott, kevés olajjal elkevert étcsokiba mártjuk a kekszek alsó felét. Hagyjuk megdermedni a csokit.

7. Jól záródó dobozban sokáig eláll és minél tovább áll, annál finomabb, omlósabb lesz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése