2014. január 15., szerda

Fűszeres sült alma likőr

Karácsonyi ajándéknak készült ez az ital. Én nem kóstoltam, de állítólag finom volt. Körülbelül két hetet kell érni hagyni, ezt kalkuláljuk bele az időbe. A receptet Kaldeneker oldalán találtam.


Hozzávalók: 
- 5-6 savanykásabb alma (én még egy birsalmát is tettem hozzá és talán kicsit több almát használtam),
- 10-12 evőkanál barnacukor (nálam vegyesen barna és fehér),
- 4-5 egész fahéj,
- 5-6 csillagánizs
- kb 1 liter almapálinka, vodka vagy ezek hiányában körtepálinka (mi utóbbit használtuk és nem egy litert tettünk hozzá, hanem 7-8 dl-t, a többit desztillált vízzel pótoltuk, hogy ne legyen olyan erős a likőr). .

Elkészítés: 

1. Az almát cikkekre vágjuk, magházát eltávolítjuk és egy sütőpapírral kibélelt tepsire sorakoztatjuk.

2. Minden almát megszórunk cukorral, darabokra tört fahéjjal és elosztjuk a tepsiben a csillagánizst is.

3. 180 fokos sütőben kb. 20-30 percet sütjük. Amikor a cukor karamellizálódott (azaz, amikor barna), akkor kész.

4. Egy nagy befőttesüvegbe merjük gyorsan az egészet és felöntjük almapálinkával vagy vodkával vagy, ahogy mi tettük, körtepálinkával.

5. Lezárjuk az üveget. A kamrába helyezzük és minden nap legalább egyszer megrázogatjuk. Két hétig érleljük, majd leszűrjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése