2014. január 13., hétfő

Túrós nudli

Nagyon szeretem a nudlit, de eredeti, mindenki által ismert változatában (amikor főtt krumplit keverünk liszttel) én nem ehetem, mert magas a szénhidráttartalma. Kerestem hát az interneten olyan recepteket, ahol a nudli tésztájába krumpli helyett túrót tesznek. Találtam is néhányat. Ezekből született meg ez a finom, puha, másnap is élvezhető nudli. Mi most mákosan ettük, házi szilvalekvárral, de pirított zsemlemorzsával és sárgabaracklekvárral is nagyon finom lehet.

Frissítés: elkészült tojásmentes változatban is. Itt található a recept.



Hozzávalók: 

- 50 dkg túró,
- 2 tojás,
- 7 dkg vaj,
- liszt, amennyit felvesz (én igyekeztem minél kevesebb lisztet használni és így sikerült pihe-puha nudlikat sodornom). Kb. 20-25 dkg-ot használtam fel, de ez függ attól is, milyen liszttel dolgozunk.

Elkészítés: 

1. A túrót összetörjük (én krumplinyomóval tettem ezt meg). Hozzáadjuk a tojásokat, majd alapos keverés után az olvasztott vajat is (ne legyen forró a vaj).

2. Ezután beleszórjuk a lisztet és tésztát gyúrunk. Én fokozatosan adagoltam a lisztet és úgy próbáltam beállítani a tészta állagát, hogy puha legyen, de ne ragacsos.

3. Lisztezett kézzel nudlikat sodrunk.

4. Forrásban lévő vízben kifőzzük a nudlikat. Én három részletben főztem ki, nem egyszerre. Nem kell sokáig főzni. Feljön a víz tetejére, picit várunk és kész is. Első alkalommal egyet ellenőrizzünk, nézzük, kóstoljuk meg, utána már tudni fogjuk, mikor kell kiszedni, leszűrni.

5. Tálaljuk darált mákkal, porcukorral, lekvárral vagy pirított zsemlemorzsával és lekvárral, esetleg darált dióval és lekvárral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése