2014. március 21., péntek

Duna hullám

József napra készült ez a finom, krémes-meggyes sütemény. Az interneten fellelhető recepteken módosítottam annyiban, hogy a hozzáadott cukrot lecsökkentettem. Ha magunknak sütöttem volna, akkor még kevesebb cukrot tettem volna bele, de mivel ajándékba vittem, nem mertem túlzásokba esni. A krém mennyiségét pedig dupláztam, mert szerintem egy csomag pudingporból nagyon kevés krém jött volna ki. Vajból jóval kevesebbet használtam, mint amit a receptek írnak. Úgy jegyzem le a receptet, ahogy én készítettem.



Hozzávalók a tésztához (25X35 cm, közepes tepsi): 
- 35 dkg liszt,
- 6 tojás,
- 15 dkg vaj,
- 5 dkg zsír (eredetileg zsír nem kell bele, hanem csak 25 dkg vaj),
- 13-15 dkg cukor,
- 1 csomag sütőpor,
- 2 evőkanál kakaópor,
- 1 evőkanál tej,
- 1 üveg cukormentes meggybefőtt vagy ennek megfelelő friss meggy.

Hozzávalók a krémhez: 
- 2 csomag prémium vaníliás pudingpor,
- 8 dl tej,
- 10-12 dkg porcukor (nekem a 12 dkg már sok volt, szerintem 8 dkg is elég lenne),
- 15-18 dkg vaj (eredetileg 25 dkg vaj kerül a fele ennyi krémbe),
- kevés rumot is öntöttem hozzá.

Tetejére: 
csoki- vagy kakaómáz.


Elkészítés: 

1. Ha friss meggyet használunk, akkor előbb kimagozzuk, lecsepegtetjük, a befőtt meggyet egyszerűen csak lecsepegtetjük.

2. Közben elkészítjük a tésztát. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját kikeverjük a cukorral, majd a vajat, zsírt is hozzákeverjük.

3. A lisztet alaposan összekeverjük a sütőporral és a tojássárgához adjuk.

4. Mehet bele a kemény habbá vert tojásfehérje is. Nekem igen sűrű masszám lett, ezért utólag azt mondom, felesleges volt külön felverni a tojásfehérjét. Sőt, nekem még kicsit lazítanom is kellett a tésztán kevéske tejjel.

5. A tészta egyik felét egy kivajazott, kilisztezett tepsibe öntjük. A tészta másik felét kikeverjük kakaóporral és kevés tejjel. Ezt a kakaós masszát rásimítjuk a sárga tésztára. Nem kell, hogy szép egyenletes legyen, ettől lesz hullámos. Tetejére dobáljuk a meggyet. Nem kell belenyomkodni. Előmelegített, 180-200 fokos sütőben készre sütjük (kb. 20-30 perc, sütőtől függ). Rácson kihűtjük.

6. Közben elkészítjük a krémet. A tej egy részével csomómentesen kikeverjük a pudingport. A maradék tejet felforraljuk. A tejjel kikevert pudingporhoz merünk egy kevés forró tejet, majd állandó keverés mellett visszaöntjük az egészet a forró tejhez. Vigyázzunk, mert hamar sűrűsödik.Én habverővel kevertem, hogy ne legyen csomós. Kevés rummal ízesíthetjük. Kihűtjük.

7. A vajat habosra keverjük a porcukorral és a kihűlt pudinggal is habosra keverjük.

8. A kihűlt tésztát tálcára tesszük, rákenjük a krémet. Tetejét csokimázzal (étcsoki gőz felett olvasztva és 2 kanál olajjal keverve) vagy házilag készített kakaómázzal vonjuk be (3 evőkanál kakaópor, cukor, kevés víz és felfőzés után 3 dkg vaj). Villával hullámmintákat is rajzolhatunk a csokimázba.

9. Fogyasztás előtt hagyjuk kicsit állni a hűtőben.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése