2014. március 13., csütörtök

Kovászos uborka télire

Évek óta készítek kovászos uborkát nyaranta. Legutóbb azonban annyi uborkánk termett, hogy már nem győztük enni sem frissen, sem kovászos uborka formájában. Gondoltam, kipróbálom, milyen lenne eltenni a kovászos uborkát télire. Kísérletképp kétféle variációban tettem el így az uborkát. Csak most, február második felében bontottuk fel az első üveg uborkát és el kell mondjam, nagyon meglepődtem, mert finom, nyári ízeket varázsolt az asztalunkra.

1. Kovászos uborka télire, tartósítószer nélkül

Amikor elkészült a kovászos uborka a korábbi leírás szerint (azaz néhány napig kint napozott), leszűrtem a levét és felforraltam azt. Az uborkákat közben elrendeztem 7 deciliteres üvegekben, majd a felforralt és még meleg lével felöntöttem minden üveget. Gyorsan rácsavartam a fedőket az üvegekre és száraz dunsztban hagytam kihűlni. Februárban bontottam az első üveggel, semmi baja, finom ropogós maradt az uborka. Arra nagyon figyeljünk, hogy még melegen tegyük el az uborkát, azaz amint elkészül odakint, vigyük be és tegyük is el télire, hogy ne hűljön ki az uborka. A másik fontos dolog, hogy ne zsúfoljuk tele az üveget. Ha ezt a két tanácsot megfogadjuk, akkor nagyon kicsi az esélye, hogy megromoljon az uborkánk.

2. Kovászos uborka télire, tartósítószerrel

A másik módszer szerint az elkészült kovászos uborka levét leszűrjük, felforraljuk,teszünk bele fél mokkáskanál tartósítószert (Na-benzoátot) majd kihűtjük. Ezzel a kihűlt lével öntjük fel az üvegekbe rendezett uborkákat. Lezárjuk fedővel az üvegeket és mehetnek a kamrába.

Mivel a tartósítószer nélkül készült kovászos uborkák nem romlottak meg, ezért a jövőben most már csak az első verzió szerint készítem majd a télire szánt kovászos uborkánkat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése