2014. szeptember 22., hétfő

Képviselőfánk

A receptet Beccaesütik blogján találtam. Annyit módosítottam, hogy olaj helyett zsírt tettem a tésztába. A krémet WiseLady receptje alapján főztem.



Hozzávalók a tésztához: 

- 1,5 dl víz
- 10 dkg zsír (vagy 1,5 dl olaj),
- 15 dkg liszt,
- 4-5 tojás,
- 1 csomag vaníliás cukor vagy vaníliaesszencia (elhagyható).

Elkészítés:

1. A sütőt bekapcsoljuk és beállítjuk 200-225 fokra (jó forró sütőben kell kezdeni a sütést).

2. Feltesszük főni a vizet, a zsírt (olajat), a vaníliás cukrot. Amikor forr, lehúzzuk a tűzről az edényt és beleszórjuk a lisztet. Jól elkeverjük, majd visszatesszük a tűzre és 1 percig főzzük (közben keverjük). Kicsit letapad, de nem kell megijedni.

3. Félretesszük és 1-2 percig kevergetve hűtjük. Ezután mehet bele a tojások sárgája. Nagyon fontos, hogy egyesével tesszük bele a tojássárgát és mindegyik tojássárgával külön-külön jól kikeverjük a tésztát.

4. Egy nagy gáztepsire sütőpapírt terítünk és vizes kézzel golyókat formázunk a tésztából (A golyók mérete ízlés kérdése, én a kicsi, dió nagyságúakat kedvelem). A tepsire helyezzük a golyókat, jó távol egymástól, mert sülés közben nőni fognak. Megspricceljük vízzel.

5. A sütőbe toljuk a tepsit és fél óráig nem nyitjuk ki, különben összeesik a tészta.

6. Öt perc sütés után levesszük 200 fokra a hőt. Kb. 20-25 perc alatt sülnek meg a fánkok. Fontos, hogy a végén csendesebb tűzön süssük ropogósra a süteményt, mert ha nem sül meg rendesen, hamar ellágyul a tészta.

7. Ha kihűltek a fánkok, akkor a felső harmadukat levágjuk, megtöltjük vaníliakrémmel, nyomunk rá tejszínhabot és kicsit behűtjük. Érdemes tálalás előtt nem sokkal betölteni, mert ha órákat áll, akkor megpuhul a tészta.

Hozzávalók a krémhez: 

- 3 tojássárgája,
- 5 dl tej,
- 8-10 dkg xukor,
- vaníliarúd vagy vaníliás cukor vagy vaníliaesszencia,
- 5 dkg keményítő vagy liszt (a keményítő mellékízét nem szeretem, így lisztet teszek legközelebb),
- kicsit lazítottam a krémet kevés felvert tejszínnel.

Elkészítés: 

1. A keményítőt elkeverem 1 dl tejjel, xukorral és a tojások sárgájával.

2. A maradék (4 dl) tejet felforraljuk a vaníliával és folyamatos keverés mellett ráöntjük a fenti keverékre.

3. Közepes lángon addig melegítem, míg besűrűsödik. Forrnia nem szabad, mert kicsapódik a tojás (mint a rántotta).

4. Amikor kihűlt, tettem hozzá kevés felvert tejszínt, hogy lazítsam a krémet, de ez elhagyható.

Sokan úgy készítik a krémet, hogy a megfőtt tojásos krémhez keverik a keményre felvert tojásfehérjét, de én így nem mertem elkészíteni a kisfiam miatt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése