2014. november 25., kedd

Céklás tarte tatin

Hugh Fearnley-Whittingstall Veg Every Day! című könyvéből származik a recept. Sajnos lefotózni nem tudtam, mert este készült. Majd legközelebb. Annyit viszont mindenképp elmondanék, nagyon finom sós tortáról van szó és még Rocker is örömmel ette, pedig nem szereti a céklát.

A tésztáját én készítettem, de vehetünk hozzá bolti vajas/leveles tésztát. Ugyanazt a tésztát használtam, amit a paradicsomos tarte tatinnál.

Néhány helyen módosítottam a recepten, ide most azt írom le, én hogyan készítettem.

Hozzávalók a tésztához: 
- 12 dkg liszt,
- 6 dkg vaj,
- 1 nagy kanál tejföl,
- csipet só,
- annyi hideg víz, hogy nyújtható tésztát kapjunk.

Elkészítés: 

1. A lisztet elkeverjük a sóval, majd a vajjal elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a tejfölt is és szükség szerint vizet.

2. Gyors mozdulatokkal gyúrjuk a tésztát, nem kell kidolgozni. Becsomagoljuk folpackba és betesszük néhány órára pihenni a hűtőbe. Felhasználás előtt 10 perccel vegyük ki, hogy könnyebben nyújtható legyen.

Hozzávalók a céklás feltéthez: 
- 1 evőkanál vaj,
- 1 evőkanál olívaolaj,
- 3-4 teáskanál balzsamecet (eredetileg 2 teáskanál almaecet),
- 4-5 teáskanál kókuszcukor (eredetileg 2 teáskanál barnacukor),
- 3 kicsi cékla hámozva, vékonyra szeletelve (eredetileg 30-40 dkg bébicékla és csak félbevágva),
- só,
- bors.

Elkészítés: 

1. Ha van sütőben is használható kb. 20-24 cm átmérőjű serpenyőnk, akkor azt használjuk, ha nincs, ahogy nekem sincs, akkor az alábbi módon. A vajat és az olajat egy nagyobb serpenyőben megolvasztjuk, hozzáadjuk a cukrot, ecetet, sót, borsot. Ebbe keverjük bele a céklaszeleteket, kis vizet öntünk alá és készre pároljuk. Ha sütőbe is tehető a serpenyő, akkor a sütőben pároljuk meg a céklát. Én többször pótoltam a folyadékot, mire szépen megpuhult a zöldség. Néha meg is kóstoltam, kell-e bele cukor, só, balzsamecet, mert az erőteljes cékla ízt szerettem volna elnyomni. Néha átkevertem. Arra figyeltem még, hogy a céklaszeletek egymás mellett helyezkedjenek el, ne egymáson.

2. Amikor megpuhult a cékla, átöntjük egy piteformába. Szépen elrendezzük a forma alján, hogy ne egymáson legyenek, hanem egymás mellett. Nekem nem sok szaft maradt, de azt is ráöntöttem. Ha sütőben is használható serpenyővel indítottunk, akkor egyszerűen ebbe helyezzük majd a kinyújtott tésztát.

3. A tésztát vékonyra és formára nyújtjuk, majd beborítjuk vele a céklát.

4. Forró sütőben készre sütjük. Én 220 fokon sütöttem. A lenti mártással vagy feta sajttal tálaljuk.

Hozzávalók a mustáros mártáshoz: 

- 1 kis fej lilahagyma apróra vágva,
- 1 teáskanál mustár,
- 1 teáskanál balzsamecet (eredetileg almaecet),
- 4 teáskanál olaj,
- egy csipet cukor és só,
- apróra vágott petrezselyemzöld (nekem ez most nem volt).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése