2014. november 21., péntek

Minipalacsinta (vastag)/amerikai palacsinta

Hugh Fearnley-Whittingstall River Cottage minden napra című könyvéből való ez a recept. Hamar megsül, gyors desszert, amit kínálhatunk csokimázzal, lekvárral, fahéjjal, de ha picit édesebbre készítjük a tésztát, akár magában is finom. Amikor sütöttem a palacsintát, Gergő ott állt a kis sámliján mellettem, és ahogy egy elkészült, már fújta is, hogy gyorsabban hűljön és minél előbb ehesse. A sós változatról itt található a bejegyzés.

Ez az első kettő tojással készült és nagyrészt fehér tönkölylisztet tartalmaz. Reszeltem a tésztába citromhéjat is, amitől sokkal finomabb lett! 




 Ezek itt a régi, tojásmentes változatok és több teljes kiőrlésű tönkölyliszt került bele: 






Hozzávalók (20-30 palacsinta):
- 25 dkg teljes kiőrlésű liszt (én 15 dkg teljes kiőrlésűt és 10 dkg fehér lisztet használtam, mikor először sütöttem, de volt, hogy csak fehér tönkölyliszttel kevertem be a tésztát),
- 2 teáskanál sütőpor (nálam egy kevés szódabikarbóna helyette),
- 1,5 dkg barnacukor (aki édesszájúbb, tegyen többet),
- 2 közepes tojás (frissítés: tojásérzékeny lányom miatt egyszerűen kihagyom a tojást és kicsit több tejet teszek bele),
- kb. 275 ml tej, vagy amennyit igényel a tészta, előfordulhat, hogy nem kell mind,
- 5 dkg olvasztott vaj,
- vaj vagy olaj a palacsintasütő kenéséhez.

Elkészítés: 

1. Egy tálba szitáljuk a lisztet és a sütőport. Hozzákeverjük a cukrot.

2. Mélyedést készítünk a közepén, beleütjük a tojásokat (aki tesz bele tojást, én 2020-tól már használok tojást), valamint beleöntjük a tej felét. Elkezdjük keverni a tésztát. Ahogy sűrűsödik, úgy adjuk hozzá apránként a maradék tejet és az olvasztott vajat. A tejszínnél kissé sűrűbb, krémes állagú tésztát kell kapnunk. Lehet, hogy nem is kell az összes tej. 

3. Felmelegítjük a palacsintasütőt, kevés vajat vagy olajat olvasztunk benne (pár csepp). Egy evőkanálnyi tésztát ejtünk a palacsintasütőbe, hogy kisebb korongot kapjunk. Egyszerre 3-4 palacsintát tudunk kisütni, attól függően, mekkora a sütőnk. Közepes-nagy lángon sütjük.

4. Kb. 1 perc múlva apró buborékok jelennek meg a palacsinta felszínén. Ha ezek ellepik a palacsinta felszínét, akkor megfordíthatjuk. A másik oldal hamar elkészül (kb. fél perc). Ha túl gyorsan sül, állítsuk kisebbre a lángot. A könyv szerint az első adag odaéghet, de nekem nem égett oda egy sem.

Frissítés 2021-ben: vásároltam kétféle juharszirupot. A és C kategóriából is egy-egy üveggel és azzal locsoltuk meg a palacsintákat. A palacsintába kevert citromhéj íze és a juharszirup együtt...nagyon finom, nem csodálom, hogy kedvelt étel Amerikában. 

Változatok, melyeket Hugh ajánl:

1. Adjunk a tésztához reszelt citromhéjat és sütés közben szórjunk egy kevés mazsolát a palacsintatésztára. Mazsola nélkül, citromhájjal készítve nekem nagyon tetszett a tészta. 

2. A tésztából hagyjuk ki a cukrot, helyette reszeljünk bele 5 dkg chedar sajtot, szórjunk bele kevés borsot, esetleg apró kockára vágott, főtt/sült szalonnát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése