2014. november 21., péntek

Szilvalekváros sütemény

Több helyen megtalálható ez a recept az interneten. Finom, szaftos és gyors sütemény. Először Limaránál láttam még pár évvel ezelőtt.



Hozzávalók: 
- 4 tojás,
- 9 dkg zsír (vagy vaj, én zsírt tettem bele),
- 7 dkg xukor (vagy több, ha valaki édesebben szereti),
- kb. 6-8 evőkanál házi szilvalekvár,
- 5-7 evőkanál víz (ha nagyon sűrű a lekvár, akkor több víz),
- 10 dkg darált dió vagy mandula vagy mogyoró,
- 10 dkg liszt (én 6 dkg-ot tettem bele),
- 1 teáskanál szódabikarbóna,
- 2 teáskanál sütőpor,
- 1 teáskanál őrölt fahéj,
- tetejére egész diószemek vagy szilvalekvár vagy csokimáz.

Elkészítés: 

1. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a lekvárt és a vizet, végül az olvasztott zsírt.

2. A száraz hozzávalókat egy külön edényben összekeverjük, majd a tojásos-lekváros részhez öntjük. Elkeverjük.

3. Egy közepes tepsit zsírozunk, lisztezünk és beleöntjük a masszát. Tetejét kirakhatjuk dióval. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük (kb. 20-25 perc). Ha kész, még melegen megkenhetjük szilvalekvárral vagy, ha kihűlt bevonhatjuk csokimázzal is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése