2014. november 14., péntek

Zellerkrémleves

Mindig azt hittem, a zellert nem szeretem (igaz, nem is nagyon kóstoltam). Aztán egyik hétvégén vettem egy nagy zellergumót és idő hiányában "csak" egy krémlevest készítettem belőle. Nagyon finom lett. 

Hozzávalók: 
- 1 nagy fej zeller, 
- 1 közepes krumpli (szerintem ez akár el is hagyható, de én tettem bele), 
- 1 vöröshagyma, 
- 2 dkg vaj
- só,
- (citrom)bors, 
- fél liter alaplé vagy víz
- 2,5 dl tejszín. 

Elkészítés: 

1. A hagymát apróra vágjuk és a vajon megpároljuk. ekkor hozzáadjuk a feldarabolt krumplit és zellert. Kicsit együtt pirítjuk a zöldségeket a hagymával, majd felöntjük vízzel vagy alaplével. Sózzuk, borsozzuk. 

2. Ha megpuhultak a zöldségek, akkor botmixerrel pürésítjük és hozzáöntjük a tejszínt is. Ha túl sűrű a leves, teszünk hozzá még vizet vagy alaplevet és az egészet felforraljuk. 

3. Tálaláskor vajon pirított kenyérkockát szórunk a tetejére. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése