2014. december 18., csütörtök

Diósült (húsmentes feltét főzelékhez, salátához)

Vegasztrománia blogján található az eredeti recept. Tényleg finom, húsimádók is szeretni fogják. Mi most tepsiben sült céklával, sütőtökkel, hagymával ettük.






Hozzávalók: 

- 25 dkg mag vegyesen (dió, mandula, mogyoró, szezámmag, de én még napraforgómagot is tettem bele),
- 40 dkg paradicsom felkockázva (nálam most egészben fagyasztott, de lehet konzerv paradicsom, ha szezonja van, akkor friss),
- 1 nagy fej vöröshagyma apróra vágva,
- 1 gerezd fokhagyma apróra vágva (ez eredetileg nincs a receptben, de Zizi tett bele, így én is),
- 1-2 tojás (mostanában nem teszek bele Panni tojásallergiája miatt, helyette 1-2 teáskanál útifűmaghéjat keverek hozzá),
- 15 dkg ementáli sajt reszelve,
- 1 teáskanál friss kakukkfű apróra vágva,
- 2 teáskanál friss zsálya apróra vágva,
- fél teáskanál friss menta apróra vágva (én ezt kihagytam, nem kívántam bele),
- 1 evőkanál friss petrezselyem apróra vágva,
- 1 teáskanál mustár (nálam 2),
- 1 teáskanál friss citromlé,
- só,
- bors.

Elkészítés: 

1. A magokat külön-külön szárazon  megpirítjuk, majd kihűtjük. Ezután késes aprítóban durvára daráljuk.

2. Minden hozzávalót összekeverünk, majd egy 16-20 cm átmérőjű tortaformát kibélelünk sütőpapírral. Beleöntjük a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40-50 perc alatt aranybarnára sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése