2015. április 27., hétfő

Pasztinákpür és pasztinákos fánk

A receptet az Ági főz blogon találtam. Gyors, a főzelék és a köret szinte egy csapásra megvan.


Hozzávalók: 
- pasztinák (nálam fél kg), 
- 3 gerezd fokhagyma,
- egy nagy póréhagyma, de nekem csak vöröshagymám volt, így azt tettem bele, 
- só,
- bors,
- 3 bő kanál tejföl,
- 1 tojás,
- 2-3 evőkanál liszt,
- zsiradék a sütéshez. 

Elkészítés: 

1. A pasztinákot és a hagymákat feldaraboljuk, sózzuk, borsozzuk és feltesszük főni annyi vízzel, amennyi éppen ellepi. Lefedve, nagyon lassú tűzön főzzük. Ha megpuhult, botmixerrel pürésítjük. 

2. Kiveszünk a püréből annyit, amennyiből a fánkokat akarjuk sütni (én kb. egyharmadát mertem ki). A maradékhoz hozzáadjuk a tejfölt, felforraljuk, majd elzárjuk a tüzet. 

3. A kihűlt, félretett püréhez adjuk az egy egész tojást és a lisztet. Zsiradékot hevítünk és egy kanállal beleszaggatjuk a tésztát. Mindkét oldalát megsütjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése