2015. április 26., vasárnap

Sóskás pite (quiche) 1.

A spárgás pite mellett ezt a sóskás pitét sütöttem. Finom, kicsit savanykás íz íze. Soha nem gondoltam, hogy a sóskamártáson mást is lehet készíteni ebből a zöldségből. Még van pár elmentett sóskás receptem, amit szeretnék a közeljövőben kipróbálni. Ezt a receptet Dolce Vitánál találtam és némi módosítással Panni születésnapjára sütöttem a vendégeknek.





Hozzávalók a tésztához:

- 20 dkg liszt (nálam teljes kiőrlésű tönkölyliszt),
- 10 dkg vaj vagy zsír vagy a kettő vegyesen,
- 1 tojás (elhagyható, helyette víz, én nem teszek bele tojást),
- só,
- víz, ha szükséges.

Hozzávalók a töltelékhez: 

- 2-3 tojás (elhagyható, helyette lehet egy kis reszelt sajtot vagy 1 kiskanál útifűmaghéjat tenni bele),
- 2,5 dl tejszín (de helyette házi joghurttal is készítettem már, úgy is finom),
- 10 dkg feta sajt,
- kevés bors és
- só,
- 25 dkg friss sóska,
- 3 dkg vaj a pároláshoz.

Elkészítés:

1. A tésztát összegyúrjuk és fóliába csomagolva néhány órát pihentetjük a hűtőben.

2. Addig elkészítjük a tölteléket. A sóskát megmossuk, lecsepegtetjük, majd összefogunk egy csomót és félbe vagy három részre vágjuk és így folytatjuk, míg az egészet fel nem daraboltuk.

3. Egy nagy serpenyőben vajat melegítünk és több részletben kicsit előpároljuk a sóskát. 1-2 perc alatt kell éppenhogy megfonnyasztani.

4. A tojásokat a tejszínnel kikeverjük, enyhén sózzuk, borsozzuk, belemorzsoljuk a feta sajtot és belekeverjük az előkészített sóskaleveleket is.

5. A tésztát kinyújtjuk, piteformába nyomkodjuk. Előmelegített sütőben, 180 fokon, kicsit elősütjük a tésztát (addig szoktam sütni, míg a tészta teteje kissé megkeményedik).

6. Az elősütött tésztán elrendezzük a tölteléket és készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése