2015. április 26., vasárnap

Spárgás pite (quiche)

Finom, gyors, egyszerű. Én most mini piteformában sütöttem. Minden vendégnek ízlett.





Hozzávalók a tésztához:

- 20 dkg liszt,
- 10 dkg vaj vagy zsír,
- 1 tojás,
- só,
- víz, ha szükséges.

Hozzávalók a töltelékhez: 

- kb. 15 dkg spárga (én zöldet használtam, sokkal finomabb a fehérnél),
- 2-3 tojás,
- kb. 2 dl tejszín vagy fele tejszín, fele tejföl,
- 10 dkg feta sajt,
- 5 dkg szalonna,
- kevés bors és
- nagyon kevés só (a feta is sós)
- kevés vaj a spárga párolásához.

Elkészítés:

1. A tésztát összegyúrjuk és fóliába csomagolva néhány órát pihentetjük a hűtőben.

2. Addig elkészítjük a tölteléket. A szalonnát kicsi és vékony csíkokra vágjuk.

3. A spárgasípokat megmossuk, majd a végét megfogva meghajlítjuk és hagyjuk, hogy elpattanjon, ketté törjön. Így lehet megszabadulni az alsó, fás résztől. Kb. három centis darabokra vágjuk a megmaradt sípokat.

4. Kevés vajon kicsit megpároljuk a spárgát (maradjon roppanós).

5. A tojást a tejszínnel sóval, borssal kikeverjük, majd belemorzsoljuk a feta sajtot.

6. A tésztát kinyújtjuk, piteformába nyomkodjuk. Előmelegített sütőben, 180 fokon, kicsit elősütjük a tésztát (addig szoktam sütni, míg a tészta teteje kissé megkeményedik).

7. Az elősütött tésztán elrendezzük a megpárolt spárgát, ráöntjük a tölteléket, megszórjuk a vékonyra darabolt szalonnával és visszatoljuk a sütőbe. Készre sütjük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése