2015. április 14., kedd

Zöldséges bulgur

Az alapötlet a Szárnyas Ízvadász nevű blogról származik. Vastaggal szedett betűkkel írom azokat a hozzávalókat, melyeket én használtam, a többi hozzávalót, amiket most kihagytam, de az eredeti receptben szerepelnek, pedig csak beírom, hogy legközelebb még gazdagabban is el tudjam készíteni ezt az ízletes köretet. Az egészben sült karfiolhoz ettük.



Hozzávalók: 
- 3 dl bulgur,
- 6 dl meleg víz,
- 2 babérlevél,
- egy kis darab fahéj,
- 1 db csillagánizs,
- kevés reszelt szerecsendió,
- kevés mazsola,
- 1 narancs,
- 1 répa (én többet tettem bele),
- 1 darab kápiapaprika,
- 1 kis csokor friss petrezselyem,
- 1 kis csokor friss menta,
- 100 g bébispenót,
- só,
- bors,
- olívaolaj. 

Elkészítés: 

1. Vékony csíkokra vágjuk a répát és a kápiapaprikát. Kevés olajon gyorsan átpirítjuk.

2. Közben a bulgurt olajon rövid idő alatt megpirítjuk, vízzel felöntjük, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a babérlevelet, fahéjat, csillagánizst, szerecsendiót és a mazsolát. Puhára főzzük.

3. A párolt répát a kész bulgurral összekeverjük (a fűszereket kiszedjük belőle), majd összeforgatjuk a spenóttal, az apróra vágott mentával és petrezselyemmel.

4. Belereszeljük a narancs héját és belefacsarjuk a narancs levét.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése