2015. május 6., szerda

Citromos-rozmaringos pite

A nosalty-n találtam a receptet. Nekem túl édes volt, pedig csökkentettem a cukor mennyiségét. Legközelebb még kevesebbet teszek bele. Ettől függetlenül finom pite, Gergő nagyon szerette. A tészta mennyiségét kicsit csökkentettem.


Hozzávalók a tésztához: 
- 20 dkg liszt,
- 10 dkg vaj,
- 5 dkg cukor,
- 1 tojás.

Hozzávalók a citromos töltelékhez: 
- 5 tojás,
- 6-8 dkg cukor (eredetileg 17 dkg, én 12 dkg-ot tettem bele, de úgy is nagyon édes volt),
- 2,5 dl tejszín,
- 4 közepes citrom leve,
- 1 nagyobb ág rozmaring apróra vágva (eredetileg kettő kell bele).

Elkészítés: 

1. A lisztet elmorzsoljuk a vajjal, majd nagyon gyors mozdulatokkal, a tojás és a cukor hozzáadásával összegyúrjuk a tésztát. Nem szabad sokáig érintkezni a tésztával, mert megolvad a vaj. Fóliába csomagoljuk és minimum 30 percet pihentetjük a hűtőben (vagy a hűvös spájzban).

2. Pihentetés után kinyújtjuk a tésztát, kibéleljük vele a piteformát. Felvert tojással megkenjük, villával megszurkáljuk és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 percet sütjük.

3. Addig elkészítjük a tölteléket. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd hozzákeverjük a tejszínt és a citromlevet is. Végül beleszórjuk a rozmaringot.

4. Az elősütött tészta tetejére öntjük a tölteléket és kb. 20 perc alatt készre, a töltelék megszilárdulásáig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése