2015. május 27., szerda

Cukkini savanyúság

Ezt a pikáns savanyúságot Kaldeneker oldalán találtam. Tavaly nyáron készítettem, még mindig nagyon finom. Azt írja, hogy uborkából is készülhet, sőt, tehetünk hozzá répát, zöld paradicsomot, paprikát is.



Hozzávalók:
- 1-1,5 kg cukkini (jobb, ha zsenge),
- 1 fej vöröshagyma,
- 1 kápia paprika (kihagytam),
- 3 kapszula kardamom (én nem kapszulát használtam),
- 8-10 szem szegfűbors,
- 8-10 szem bors,
- 1 teáskanál mustármag,
- 1 teáskanál kurkuma,
- 4 evőkanál olaj,
- 20 dkg cukor (én ennél kevesebbet tettem),
- 3-4 teáskanál só,
- 1 dl ecet,
- 1 liter víz.

Elkészítés:

1. A cukkinit megmossuk, majd héjastól vékony karikákra gyaluljuk. A hagymát és a kápiát is felaprítjuk.

2. Nagyobb lábasban olajat melegítünk, majd beletesszük a hagymát és a fűszereket, a kurkuma kivételével. Azért kell kicsit megmelegíteni a fűszereket, hogy az ízük jobban érvényesüljön. Pár perc kevergetés után beletesszük a kurkumát, mely úgy működik, mint a pirospaprika, azaz rátesszük a zsiradékra, gyorsan elkeverjük, hogy feloldódjon és azonnal felöntjük vízzel. Sóval, cukorral, ecettel ízesítjük, kiforraljuk. Kész a savanyúság leve.

3. Beleborítjuk a cukkinit, felforraljuk, Kóstoljuk meg a levet, és amennyiben hiányolunk valamit, ízesítsük még. Jó fűszeresnek kell lennie, mert a cukkini beissza az ízeket.

4. A forró cukkinit kisebb üvegekbe merjük, felöntjük lével és lezárjuk. Én száraz dunsztba tettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése