2015. május 27., szerda

Meggy chutney (rozmaringos) és fokhagymás sült csirke

Tavaly nyáron készült ez a chutney, de csak most, tavasszal bontottuk fel az első üveget. Fokhagymás sült csirkéhez ettük. Nagyon finom volt.

Sajnos nem emlékszem már, milyen recept alapján készült ez a chutney, ugyanis éppen akkor érte villámcsapás a házunkat, amikor meggyszezon volt. Egy-két hétig nem volt internet a házban, így a receptet anyuval diktáltattam le telefonon. A papírt persze nem tudom, hova tettem. Tavaly nyáron amúgy is káosz uralkodott nálunk az állandó villámlás, zivatar miatt, meg Panni is pici volt még, így nagyon nehézkesen ment a befőzés is (de azért mindent befőztem, ami tervben volt).



Talán Kaldeneker György receptje szerint jártam el a chutney készítése során. Idén újra elkészítem és majd pontosítok. Íme a recept:

Hozzávalók:
- 1,5 kg meggy,
- 20 dkg vöröshagyma (vagy lilahagyma),
- 1 csomag mazsola,
- 30 dkg cukor (biztos, hogy nem tettem bele ennyit),
- 2,5 dl málnaecet (talán borecetet használtam és biztos, hogy jóval kevesebbet),
- 1-2 szál friss rozmaring,
- 2 teáskanál őrölt gyömbér,
- só.

De láttam olyan receptet is, ahol tettek bele:

- 1 teáskanál őrölt fahéj,
- 2 teáskanál őrölt koriander,
- 2 evőkanál balzsamecet,
- 2-3 gerezd fokhagyma,
- szegfűszeg,
- szerecsendió
- ha csípősre szeretnénk, akkor chili, erős paprika.

A lényeg, hogy jó fűszeres legyen. Főzés közben kóstolni kell és ha túl savanyú, akkor édesítünk, ha nem elég fűszeres, akkor teszünk hozzá fűszert. Sült húsokhoz nagyon jól illik.

Elkészítés:

A nagyobb kockára vágott hagymát, a kimagozott meggyet a fűszerekkel, mazsolával, ecettel, cukorral feltesszük főni. Mikor jó sűrű már (45 perc), akkor forrón az előkészített (fertőtlenített) kis üvegekbe töltjük, majd száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

A csirke receptje nagyon egyszerű:

Besózzuk, borsozzuk a csirkecombot és szárnyat (egy közepes tepsit jó szorosan telepakoltam). Kb egy fej fokhagymát lereszelünk és rákenjük a húsra. A másik fej fokhagymát gerezdekre szedjük, kissé megnyomkodjuk a gerezdeket és a hús köré szórjuk. Felöntjük az egészet egy kevés fehérborral, lefedjük és lassú tűzön (160 fok) megsütjük. A végén levesszük a fóliát és megpirítjuk a húsokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése