2015. május 11., hétfő

Spenótos rakott tészta

Nagyon finom és egyszerű, gyors étel. Rita konyhájában találtam.



Hozzávalók:
- 50 dkg friss spenótlevél mosva, vastagabb szárak eltávolítva, aprítva (van, hogy egy részét csalánnal helyettesítem és sokszor fagyasztott, általam eltett spenótból készítem),
- 1 evőkanál zsiradék,
- 3-5 gerezd fokhagyma,
- só,
- szerecsendió,
- 2 evőkanál liszt,
- 4 dl tej,
- 25 dkg tészta (penne, orsó),
- 2 dl tejföl (van, hogy helyette 2,5 dl tejszínt teszek),
- sajt (nem mérem, amennyi és amilyen éppen van).

Elkészítés:

1. Vizet teszünk fel forrni a tésztának. Közben egy magas falú edényben felmelegítjük a zsiradékot, majd megdinszteljük benne a reszelt fokhagymát.

2. Az előkészített spenótleveleket rádobjuk. Megpároljuk. Fakanál segítségével kisebb darabokra vágjuk.

3. A lisztet kikeverjük a tejjel és folyamatos keverés mellett ráöntjük a spenótra. Besűrítjük besamel állagúra. Sózzuk, szerecsendióval fűszerezzük.

4. Kifőzzük a tésztát a lobogó, forró vízben.

5. A kifőtt tésztát ráöntjük a spenótos szószra. Hozzákeverjük a tejfölt és a reszelt sajtot, majd egy hőálló tálba öntjük. 180-200 fokon készre sütjük. A sajtot a tetejére is lehet szórni, de én jobban szeretem belekeverni (már csak azért is, mert legkisebb, harmadik gyermekemnek még nem sok foga van, ha ropogósra sütöm a sajtot, azt nem tudja megrágni).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése