2015. június 22., hétfő

Babos csokitorta (lisztmentes)

Borbás Marcsi A sűrűje című könyvének receptjét használtam ehhez a süteményhez. Annyit változtattam, hogy tettem a tésztába 10 dkg darált diót is. Olvastam az egyik blogon olyan ötletet is, hogy pirított darált mogyorót tegyünk a tésztába.

Nagyon finom puha, ízletes sütemény lesz a végeredmény.


Hozzávalók: 
- 16 dkg adzuki bab (biztos más babból is jó lesz),
- 10 dkg darált dió, de lehet pirított darált mogyorót is tenni bele,
- 3 tojás,
- 10-15 dkg barnacukor, ki mennyire szeretné édesen (én kb. 8-10 dkg-ot tettem bele, ebből 5 dkg xukor volt és 2 evőkanál kókuszvirág cukor),
- 1 evőkanál erős kávé.
- 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor,
- fél rúd vanília belseje,
- 1 teáskanál szódabikarbóna,
- 5 dkg étcsokoládé,
- fél narancs leve (elhagytam).

Elkészítés: 

1. A babot egy éjszakára beáztatjuk, majd másnap leöntjük az áztatóvizet és friss vízzel felöntve puhára főzzük. Én direkt úgy főztem, hogy a vizet teljesen elfője. Ha mégis marad alatta víz, öntsük le. Botmixerrel pürésítjük.

2. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a babhoz. Mehet bele a többi hozzávaló is (kivéve az étcsoki).

3. Egy 24-26 cm-es tortaformát kibélelünk sütőpapírral. Beleöntjük a masszát, tetejét megszórjuk apróra vágott étcsokival. 175 fokon készre sütjük (kb. 35 perc). Aki szeretné, tálaláskor megszórhatja porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése