2015. június 23., kedd

Csokifagyi házilag (gép nélkül)

Pár éve már nem veszek sehol fagyit. Jégkrémet meg már vagy 7 éve nem vettem, nem ettem. Ennek oka az, hogy mindig csalódás a vége. Túl édesek, túl műízűek. Nem lehet egy jó citromos fagyit kapni. A csokifagyik is mind édesek, mintha muszáj lenne egy zsák cukrot beleborítani. Összeragad tőle az ember szája, éppen a lényeg veszik el. A gyümölcsös fagyikról sincs jobb véleményem.

Amióta kb. 4 éve rátaláltam Dolce Vita receptjére, máshogy nem is készítem el, mert ez az a recept, ami bevált.

Az otthon készült fagyi soha nem lesz olyan krémes, mint a cukrászdai, de legalább tudom, mi és miből mennyi van benne.

Idén már Gergő is evett a fagyiból. Olyan tömény, hogy egy gombócnál többet nem is bírt megenni belőle.

Hozzávalók: 
- fél liter tej,
- 4 tojás sárgája,
- 15 dkg étcsokoládé,
- cukor, ha valaki igényli (én nem szoktam tenni bele, nekünk elég a csokiban lévő cukor).

Elkészítés: 

1. A tojások sárgáját habosra, fehérre kikeverjük (a cukorral).

2. A tejet közben melegíteni kezdjük és állandó keverés mellett beleöntjük a felvert tojást. Addig főzzük, kevergetjük, míg besűrűsödik. Nagyon vigyázni kell, ne forrjon, mert akkor kicsapódik a tojássárga.

3. Amikor már jó sűrű a krém, levesszük a tűzről és beletördeljük a csokit. Addig keverjük, míg a csoki elolvad teljesen.

4. Ha kihűlt a krém, mélyhűtőbe tesszük. Amikor kezd szilárdulni, akkor botmixerrel 30 percenként átkeverjük (3-5 alkalommal). Ettől a jégkristályok elaprózódnak, krémesebb lesz a fagyi.

Frissítés: újabban már fagyigéppel készítem a fagyikat. sokkal jobb lesz az állaguk, kellemesebbek a fagyik, mióta gép keveri.

Elkészítettem már ezt a receptet csoki nélkül is, tettem bele vaníliát és kész is a vaníliafagyi:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése