2015. június 2., kedd

Csokis-diós torta

Anyu születésnapjára készült ez a torta. Éppen beteg volt mindkét gyerek, nagyon nehezen tudtam csak megsütni a tortát, így nem lett tökéletes, de azért remélem, hogy ízlett mindenkinek. A tésztája teller-cake receptje alapján készült, csak én a liszt nagy részét dióval helyettesítettem.  A krémet is átvariáltam, mert én egy réteg diós krémet is készítettem.




Hozzávalók egy 26 cm átmérőjű tortához, piskóta:
-  6 tojás,
- 6 evőkanál víz,
- 8 -10 dkg vagy ízlés szerinti cukor,
- 15 dkg liszt (nagy részét dióval helyettesítettem),
- 5 dkg kakaópor,
- 5 dkg darabolt csoki (ezt elhagytam).

Hozzávalók a krémekhez (csokikrém, diókrém):
- 4,5 dl tej,
- cukor ízlés szerint,
- 4,5 dkg vaníliás pudingpor,
- 5 evőkanál rum (a gyerekek miatt kevesebbet tettem, de kell a sok rum bele),
- 15 dkg étcsoki,
- 25 dkg vaj,
- kb. 10-15 dkg darált dió (sajnos nem mértem le).

Díszítés:
- 5 dkg étcsoki és kevés olaj vagy vaj (nekem így nem vált be, nem terült szépen, de valószínűleg azért, mert a torta hideg volt és rögtön megdermesztette a meleg csokit).




Elkészítés: 

1. A piskótát megsütjük. Ehhez a tojásokat ketté kell választani. A sárgáját a vízzel és a cukorral habosra, fehéredésig keverjük. A tojásfehérjét is kemény habbá verjük. A kikevert sárgához megy a kakaóval vegyített liszt. Ebbe forgatjuk bele óvatosan a keményre vert tojáshabot, majd a csokidarabokat. Zsírozott, lisztezett vagy sütőpapírral bélelt, 26 cm-es formában 180 fokon készre sütjük. Ha kihűlt, 3 lapra vágjuk.

2. A kétféle krémet is elkészítjük. A tejet a szokásos módon felfőzzük a pudingporral. Ekkor ketté vesszük a krémet egyharmad-kétharmad arányban.

3. A csokis krémhez a nagyobb mennyiségű pudingba tördeljük a csokit. Felolvasztjuk, rummal ízesítjük, kikeverjük. Hűlni hagyjuk.

4. A diós krémhez a megfőtt, egyharmad rész pudingba még melegen ízlés szerinti cukrot teszünk, hogy még elolvadjon és ne ropogjon a krémben. Ezután mehet bele a dió is. Esetleg kicsit át is főzhetjük, így biztos elolvad a cukor is. Rummal ízesítjük. Hűlni hagyjuk.

5. Mikor mindkét krém kihűlt, a diós krémbe 8,5 dkg, előzőleg kihabosított vajat keverünk, a csokisba a maradék vajat. Mindkettőt jól kikeverjük.

6. Az alsó tortalapra csokis krém kerül, a következő lapra diós krém, majd a tetejére és az oldalára is csokis krémet kenünk. A recept szerint ezután kihűtjük a tortát és csak azután vonjuk be olvasztott csokival. Nekem ez a módszer nem vált be, mert a hideg tortán rögtön megdermedt a csoki. Legközelebb hamarabb ráöntöm, mikor még nem annyira hűlt át a torta.

7. A bevonáshoz tehát a csokit gőz fölött megolvasztjuk, pár csepp olajat keverünk hozzá és gyorsan a torta tetejére öntjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése