2015. június 3., szerda

Indiai zöldborsós burgonya (aloo mutter kicsit átalakítva)

Most érik a zöldborsó. Finom, friss, édes. Este szedtem egy adagot a kertben, azonnal kifejtettem és meg is főztem. Így megmarad az a finom, édeskés, zsenge íze, amilyen csak rögtön szedés után lehet.

Ez egy indiai étel, ami lehet köret vagy főétel is. Mi most fokhagymás csirkemell csíkokkal ettük. Ajánlanak még ízesített joghurtot vagy joghurtos uborkát hozzá.

Az itthon lévő alapanyagok alapján készült az étel. Nem tettem bele pl. paradicsomot, mert még nincs friss paradicsomom. Igaz, láttam néhány receptet, ahol szintén nem használtak paradicsomot.

A múltkori indiai csirke készítése során maradt egy jó adag fűszerkeverékem. Az most éppen kapóra jött. Nagyon finom ebédünk lett. A gyerekek is mind megették.

Legalább 8 receptet átbogarásztam, ide most azt írom le, ahogy én készítettem tegnap este.



Hozzávalók: 
- kb. 50 dkg krumpli,
- zöldborsó (nem mértem le, kb. 30 dkg lehetett),
- 1 púpos teáskanál garam masala fűszerkeverék,
- 1 teáskanál kurkuma,
- 4 gerezd fokhagyma,
- 1 nagy vöröshagyma, aprítva,
- só,
- bors,
- 4 érett paradicsom darabolva (nem volt, elhagytam)
- 2 evőkanál olaj,
- chili fűszerpor.

Elkészítés: 

1. A krumplit megpucoljuk, félbe, háromba vágjuk. Feltesszük főni. Majdnem készre főzzük. Kisebb darabokra vágjuk.

2. Egy jó nagy edényben, serpenyőben olajat hevítünk, majd beletesszük az aprított vöröshagymát. Átkeverjük és a krumplival együtt pirítjuk kicsit.

3. Ezután levesszük a tűzről, mehet bele a kurkuma és a garam masala. Felöntjük a krumpli főzővizével (1-2 dl) és hozzátesszük a paradicsomot és a borsót is.

4. Lassú tűzön főzzük. Ne főzzük túl. Hamar elkészül, kb. 5-10 perc. Ehetjük magában vagy húsokhoz köretként, kínálhatjuk rizzsel, chatnikkal, joghurttal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése